TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Mapy Google doczekają się własnego komunikatora
Czwartek, 15 Listopad 2018 13:25, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
1494998313 ryzen-threadripper story
Do czego miałby on służyć?

Google w ostatnim czasie bardzo mocno inwestuje siły inżynierów oraz programistów w ulepszenie aplikacji Map. Aplikacja służąca do nawigacji niemalże co chwilę otrzymuje nowe funkcje i w przygotowaniu jest kolejna z nich – tym razem chodzi o czat, który miałby zostać umieszczony bezpośrednio w programie. Do czego mogłaby posłużyć ta opcja? Odpowiedź jest prosta i patrząc na nią obiektywnie wydaje się być logicznym pomysłem.

Mobilne Mapy Google dostępne na Androida oraz iOS doczekają się specjalnego komunikatora, który pozwoli na bezpośredni kontakt z firmami. W sekcji oznaczonej jako „Wiadomości” użytkownicy będą mogli porozmawiać z przedstawicielami sklepów, restauracji oraz innymi usługodawcami. Cały proces został uproszczony, a funkcje zredukowane do minimum – tak, aby pozwolić tylko i wyłącznie na wysyłanie oraz odbieranie wiadomości. Użytkownicy mieliby mieć możliwość szybkiego zapytania o godziny otwarcia, o dostępność produktu oraz inne, dowolne rzeczy – dokładnie tak, jak ma to miejsce obecnie na Facebooku.


Planem Google jest zastąpienie rozmów telefonicznych, które są bardziej angażujące od prostego czatu oferowanego przez aplikację. Historia rozmów ma być przechowywana we wspomnianej wyżej zakładce, przez co będzie można do niej wrócić w dowolnym momencie i o dowolnej porze. Jak na tę funkcję zareagują przedsiębiorcy? Nie do końca wiadomo – bardzo możliwe, że spora liczba z nich nie będzie korzystała z opcji wiadomości i postawi na inne kanały komunikacji. Na pierwsze reakcje osób „po drugiej stronie” trzeba będzie więc jeszcze poczekać.

Google wdraża opcję Wiadomości do Map stopniowo i jej dostępność będzie różnić się od tego, w jakim obecnie regionie się znajdujemy. Już pojawiają się pierwsze (i słuszne) głosy krytyki wskazujące na to, iż Mapy amerykańskiego giganta stają się przerośniętą, przeładowaną funkcjami aplikacją, która będzie zajmowała coraz więcej zasobów na urządzeniach mobilnych.

Będziecie korzystać z opisywanej opcji w Polsce? 

Źródło: Google