TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Pomijanie reklam w darmowej wersji Spotify? Ruszyły testy
Poniedziałek, 13 Sierpień 2018 08:25, Wpisany przez BS
spotify australia
Jedna z gorszych bolączek darmowej wersji może odejść w zapomnienie.

Kto z nas lubi reklamy? Liczba użytkowników korzystających z AdBlocka wskazuje, że zapewne mało jest entuzjastów wyskakujących okienek z tekstami „ODKRYŁ JEDEN MAGICZNY SPOSÓB, ABY SCHUDNĄĆ! SPRAWDŹ TERAZ!!!”. Jednak nie tylko takie natrętne reklamy potrafią popsuć nerwy. Jeśli jesteście użytkownikami darmowej wersji Spotify na urządzeniu mobilnym to pewnie doskonale rozumiecie o czym mam zamiar teraz napisać…

Słuchasz sobie beztrosko nowego hitu Drake’a, czekasz na kolejny na Twojej playliście utwór od  Maroon 5, a tu nagle reklama. I świadomość, że przez najbliższe 30 sekund nie możesz cieszyć się ulubionymi piosenkami. Jest tak wszędzie poza Australią. Dlaczego? A dlatego, że ten mały, zaawansowany rynek został wybrany do testów nowej funkcji w Spotify – przewijania reklam w dowolnym momencie.

spotify on android

Celem pozwolenia użytkownikom na pomijanie reklam jest wprowadzenie algorytmu, który analizując kto jakich reklam słucha, będzie mógł później wysyłać słuchaczom reklamy dopasowane do ich potrzeb.

Nowy mechanizm został nazwany „Active Media”. Ważny jest fakt, że reklamodawcy nie będą musieli płacić za pominięte przez użytkowników reklamy. Jest to ryzykowne posunięcie ze strony muzycznego giganta, ponieważ może to przynieść duże straty w początkowej fazie rozwoju, zanim algorytm nauczy się prawidłowo personalizować reklamy. Zespół Spotify liczy na to, że sztuczna inteligencja podsyłająca użytkownikom reklamy, których chcą, pozwoli zwiększyć dochody, jakie przyniosą oną reklamodawcom.

My nie musimy przerywać odsłuchu najnowszych utworów Kanye’go Westa, duże firmy nie muszą płacić za udostępnianie reklam osobom, które i tak ich nie chcą, a Spotify ma większe przychody. Brzmi jak dobra opcja dla wszystkich. I jeśli testy w Australii pokażą, że faktycznie tak jest, to rozwiązanie zostanie udostępnione globalnie.

Źródło: Techcrunch