Nie ma silnych na Google Chrome. Przeglądarka wciąż zyskuje

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Nie ma silnych na Google Chrome. Przeglądarka wciąż zyskuje
{reklama-artykul}Najnowsze wyniki badania Browser Market Share nie pozostawiają złudzeń – Chrome rządzi na rynku przeglądarek internetowych.

W maju 2018 roku produkt Google miał aż 58.09% zyskując kolejne udziały w stosunku do kwietnia (57,36%). Jak radzą sobie pozostali gracze? Bez rewelacji. Na drugim miejscu globalnego rankingu znajduje się Safari od Apple z wynikiem 13.78%. Na najniższym stopniu podium znajduje się produkt, którego nazwa dla niektórych może być egzotyczna. Mowa o chińskiej przeglądarce UC Browser (8.16%).

Browser Market Share Worldwide May 2018

Nieznaczny spadek (z 5.45% na 5.27%) zaliczył Firefox. Równie kiepsko wypada Opera, przeglądarka rozwijana między innymi w Polsce ma zaledwie 3.68% rynku. Przedstawione wyniki dotyczą wszystkich platform (mobile i desktop).

 

Jakie są najpopularniejsze przeglądarki w Polsce?

Na naszym lokalnym rynku przewaga Chrome jest jeszcze większa – biorąc pod uwagę wszystkie platformy, korzysta z niej aż 76.61% internautów. Kolejne miejsca kształtują się następująco: Firefox 7.74%, Samsung Internet (4.42%), Opera (3.74%), Safari (2.26%).

Browser Market Share in Poland - May 2018

Przyglądając się sytuacji na desktopach widać, że przeglądarka od Google zaliczyła mocny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy (z 57.58% w maju 2017 do 61.32% w maju 2018). Niezbyt dobrze ma się za to Firefox (22.08%), który w ciągu roku stracił blisko 3 procent.

 

Desktop Browser Market Share in Poland - May 2018

Na razie nie ma symptomów aby sytuacja na rynku przeglądarek internetowych mogła ulec zmianie, a Chrome w najbliższych miesiącach prawdopodobnie będzie nadal zwiększać przewagę nad konkurencją.

 

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.