W maju 2018 roku produkt Google miał aż 58.09% zyskując kolejne udziały w stosunku do kwietnia (57,36%). Jak radzą sobie pozostali gracze? Bez rewelacji. Na drugim miejscu globalnego rankingu znajduje się Safari od Apple z wynikiem 13.78%. Na najniższym stopniu podium znajduje się produkt, którego nazwa dla niektórych może być egzotyczna. Mowa o chińskiej przeglądarce UC Browser (8.16%).
Nieznaczny spadek (z 5.45% na 5.27%) zaliczył Firefox. Równie kiepsko wypada Opera, przeglądarka rozwijana między innymi w Polsce ma zaledwie 3.68% rynku. Przedstawione wyniki dotyczą wszystkich platform (mobile i desktop).
Jakie są najpopularniejsze przeglądarki w Polsce?
Przyglądając się sytuacji na desktopach widać, że przeglądarka od Google zaliczyła mocny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy (z 57.58% w maju 2017 do 61.32% w maju 2018). Niezbyt dobrze ma się za to Firefox (22.08%), który w ciągu roku stracił blisko 3 procent.
Na razie nie ma symptomów aby sytuacja na rynku przeglądarek internetowych mogła ulec zmianie, a Chrome w najbliższych miesiącach prawdopodobnie będzie nadal zwiększać przewagę nad konkurencją.