Mobilną aplikację Spotify czekają spore zmiany. Będziecie zadowoleni

Aleksander PiskorzSkomentuj
Mobilną aplikację Spotify czekają spore zmiany. Będziecie zadowoleni
Spotify ma ostatnio ręce pełne roboty. Firma zdecydowała sie na wejście na giełdę, a od kilku miesięcy słychać o tym, iż aplikacja mobilna do streamingu muzyki może zostać gruntownie przeprojektowana oraz odświeżona. Według kolejnych informacji, nadchodzą nowe zmiany. Jeśli okażą się one prawdziwe, to Spotify na Androida oraz iOS przestanie być bezużyteczne wtedy, kiedy nie będziemy posiadali wykupionego abonamentu premium.

W tej chwili bezpłatna aplikacja mobilna Spotify pozwala się zalogować i zmienić wszystkie najważniejsze ustawienia. Problem zaczyna się wtedy, kiedy chcemy posłuchać muzyki. Jeśli nie korzystacie z abonamentu, program odtwarza wybrane utwory nie w postaci chronologicznej, a w kolejności losowej. Jest to naprawę uciążliwe szczególnie wtedy, kiedy chcemy pominąć utwór, za którym po prostu nie przepadamy. Spotify w wersji darmowej pozwala sterować kolejnością kawałków zaledwie 6 razy na godzinę.

Twórcy są sprytni bowiem opisane wyżej ograniczenie jest najczęstszym powodem, dla którego użytkownicy decydują się na zakup abonamentu oraz wersji Premium. Bloomberg raportuje, że Spotify będzie musiało przyciągnąć do siebie nowych słuchaczy, a taka funkcjonalność nie jest firmie na rękę.

Bardzo możliwe więc, że w najbliższym czasie Spotify doczeka się zdjęcia ograniczenia związanego z losowym odtwarzaniem utworów, jednak nie ma się co łudzić – do aplikacji na pewno trafią kolejne restrykcje, które w mniejszy lub większy sposób wpłyną na komfort odtwarzania muzyki.

Do końca tego roku Spotify chce mieć 200 milionów użytkowników, którzy regularnie opłacają abonament. W tym celu faktycznie trzeba pomyśleć o zmianach w obecnej polityce.

Źródło: Digital Trends

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.