Jakiś czas temu w sieci pojawiły się doniesienia, jakoby Google pracowało nad funkcją blokowania reklam wbudowaną bezpośrednio w Chrome. W wersjach testowych przeglądarki właśnie pojawiło się to rozwiązanie.
Obecnie jest ono dostępne wyłącznie w Google Chrome na Androida w kanale Dev i Canary. Rozwiązanie daje nam jednak podgląd na to, jak w przyszłości będzie wyglądać natywne blokowanie reklam w popularnej przeglądarce.
Blokowanie treści marketingowych można włączyć w ustawieniach aplikacji. Nie jest do tego wymagana żadna wtyczka. Warto jednak zaznaczyć, że Google nie będzie blokować wszystkich reklam.
Usuwane będą wyłącznie te treści, które nie spełniają standardów. Mowa o reklamach, które przeszkadzają w przeglądaniu stron internetowych (np. autoodtwarzane wideo z dźwiękiem, wyskakujące okienka czy reklamy, które wyświetlają się przed prezentacją treści głównej strony).
Kto będzie ustalać, jakie reklamy należy blokować? Zajmie się tym Koalicja na Rzecz Lepszych Reklam (Coalition for Better Ads), do której należy między innymi Google.
Można się spodziewać, że docelowo natywne blokowanie reklam pojawi się również w desktopowym Google Chrome. Obecnie rozwiązanie można znaleźć wyłącznie w testowej wersji przeglądarki na Androida.
Źródło: Android Beat