Nikogo chyba nie dziwi, że na samym szczycie znalazł się Facebook. Aplikacja mogła się pochwalić 146 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co stanowi 14% więcej niż rok wcześniej. Zaraz za nią uplasował się Facebook Messenger z wynikiem niespełna 130 mln użytkowników.
Na kolejnych miejscach aplikacje od Google. Podium zamyka YouTube (113 mln), zaraz za nim znajdziemy Google Maps oraz Google Search.
W pierwszej dziesiątce jest także Google Play, Gmail i Instagram. Zaskakujące są dwie ostatnie pozycje – Apple Music i Amazon App. Aplikacja Amazonu zanotowała wzrost na poziomie 43% w porównaniu do poprzedniego roku.
Nielsen podaje także popularność poszczególnych systemów operacyjnych w Stanach Zjednoczonych. 53% stanowią urządzenia z Androidem, natomiast 45% to sprzęty z iOS. Windows Phone i Blackberry są niemal niezauważalne. Ten pierwszy zdobył 2% rynku, drugi niespełna 1%.
Źródło: TechCrunch