TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » 419 milionów ludzi używa programów typu adblock w urządzeniach przenośnych
Środa, 01 Czerwiec 2016 06:49, Wpisany przez Andrzej Sitek
ad block 01
Wzrost w ciągu ostatniego roku wyniósł 90 procent!

Podczas gdy liczba osób korzystających z oprogramowania blokującego reklamy na swoich komputerach zwiększa się stosunkowo powoli, wśród właścicieli smartfonów proces ten jest znacznie szybszy.

Obecnie co najmniej 419 milionów ludzi zapobiega wyświetlaniu reklam na urządzeniach mobilnych, a to oznacza aż 22 proc. użytkowników z ogólnej liczby 1,9 miliarda właścicieli smartfonów. Dane pochodzą z PageFair, irlandzkiej firmy dostarczającej wydawcom internetowym rozwiązań w zakresie walki z tym procederem.

Według raportu PageFair aplikacje blokujące reklamy na urządzeniach przenośnych są szczególnie popularne na rynkach wschodzących, głównie w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie 36 proc. właścicieli smartfonów blokuje reklamy.

ad block 02Adblock Plus

Liczba ta jest znacznie niższa w Stanach Zjednoczonych i Europie, gdzie miesięcznie odnotowano 14 milionów aktywnych użytkowników korzystających z oprogramowania blokującego niechciane informacje. Tylko 2 proc. smartfonów w posiadaniu Amerykanów – 4,3 miliona osób – wyposażonych zostało w programy typu adblock.

Dla porównania w Chinach jest 156 milionów ludzi, którzy nie chcą być bombardowani reklamami, zaś w Indiach 122 miliony userów ma uruchomione programy zapobiegające wyświetlaniu uporczywych ogłoszeń. Według specjalistów z PageFair właściciele smartfonów starają się zminimalizować wydatki związane z kosztami danych mobilnych i stąd tak wysoka popularność programów blokujących wyświetlanie reklam.

Przypomnijmy, że w zeszłorocznym raporcie PageFair pojawiło się szacunkowe wyliczenie dotyczące strat reklamodawców z tytułu blokowania reklam, niezależnie od platformy. Według analityków irlandzkiej firmy była to kwota 21,8 miliarda dolarów. Podobne badanie w zeszłym miesiącu przeprowadziła firma Juniper Research, według której popularność technologii blokowania reklam będzie rosła, natomiast straty reklamodawców z tego tytułu wzrosną do 27 miliardów dolarów w 2020 roku.

ad block 03AdBlock

W lutym, w Wielkiej Brytanii, operator komórkowy o nazwie Three ogłosił, że rozpoczął blokowanie reklam z poziomu sieci. Było to możliwe po podpisaniu kontraktu z Shine, izraelską firmą, która specjalizuje się w blokowaniu reklam na urządzeniach mobilnych. To jednocześnie pierwsza tego typu, uderzająca w reklamodawców, akcja w Europie.

Przypomnijmy, że w Polsce, według PageFair i Adobe, łączna liczba osób blokujących wyświetlanie reklam na komputerach lub smartfonach wynosi 7 mln ludzi. Oznacza to, że aż 35 proc. polskich internautów aktywnie zwalcza reklamy.

Źródło: techxplore