Opera wprowadza natywne blokowanie reklam w przeglądarce

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Opera wprowadza natywne blokowanie reklam w przeglądarce
Opera zdecydowała się na dość odważny krok. Jako pierwsza duża przeglądarka desktopowa wprowadza natywną funkcję blokowania reklam. Rozwiązanie jest obecnie dostępne w kanale deweloperskim, ale w najbliższych miesiącach trafi do finalnej wersji przeglądarki.

Przedstawiciele Opery wyjaśniają, że ich rozwiązanie jest znacznie lepsze od instalowanych dodatków i rozszerzeń. Blokowanie reklam odbywa się bowiem już na poziomie silnika przeglądarki.

Nowa funkcja domyślnie jest wyłączona. Jeżeli jednak przeglądarka wykryje reklamy na stronie internetowej, zaproponuje ich blokadę. Rozwiązanie oferuje również szczegółowe statystyki związane z blokowaniem.

opera blokowanie reklam 1Statystyki blokowania

Opera udostępniła również specjalny benchmark, który pozwala sprawdzić, w jakim czasie strona uruchamia się z reklamami, a w jakim bez. Użytkownicy mogą zatem naocznie zobaczyć, czy blokowanie treści marketingowych faktycznie przyspiesza wczytywanie witryn internetowych.

opera blokowanie reklam 2Porównanie szybkości wczytywania strony z blokowaniem i bez

Z poziomu ustawień można oczywiście dodać wyjątki do reguły, dzięki czemu reklamy nie będą blokowane na wybranych stronach internetowych.

Programiści podają, że wczytywanie stron internetowych w Operze z natywnym blokowaniem jest o 21% szybsze od Firefoxa z zainstalowanym Adblockiem i nawet o 45% szybsze od Google Chrome z Adblockiem.

Wersję deweloperską Opery z funkcją blokowania reklam można pobrać z naszego działu download, korzystając z rozwijanej listy programów.


Źródło: Opera

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.