Jak często powracamy do zainstalowanych na smartfonie aplikacji?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Jak często powracamy do zainstalowanych na smartfonie aplikacji?
Z pewnością każdy użytkownik Androida zna to uczucie. Przeszukuje Google Play, znajduje idealną dla siebie aplikację, instaluje ją, a następnie o niej zapomina. Jak się okazuje, zjawisko to jest dość popularne.

Według statystyk opublikowanych przez firmę analityczną SimilarWeb zaledwie 23% użytkowników regularnie powraca do aplikacji po trzech dniach od jej instalacji. Po trzech miesiącach odsetek ten zmniejsza się do zaledwie 9%. Dane są jeszcze słabsze w przypadku gier. Po trzech miesiącach od instalacji do wybranej pozycji powraca zaledwie 3% użytkowników.

SimilarWeb opiera swoje statystyki na 4 milionach zbadanych użytkowników aplikacji na Androida. Pod uwagę brane były wyłącznie aplikacje, które posiadają przynajmniej 10 tys. pobrań i są dostępne w sklepie od co najmniej 24 miesięcy. Z badania wyłączone zostały preinstalowane aplikacje od Google – np. Gmail, YouTube czy Mapy.

SimilarWeb podzieliło aplikacje na kategorie. Trzy z nich potrafią zachęcić użytkowników do codziennego użytkowania. Są to aplikacje wiadomości, muzyczne oraz społecznościowe. Najgorzej w zestawieniu wypadają aplikacje zdrowotne i fitnessowe. Jak się okazuje, po instalacji użytkownicy bardzo rzadko do nich powracają.

Nieźle wypada Facebook. Aż 69,6% użytkowników, którzy zainstalowali aplikację, powraca do niej codziennie. Co ciekawe, popularny portal społecznościowy przegrywa z rosyjskim VK. W tym przypadku aż 90,1% użytkowników powraca do aplikacji codziennie.

Specjaliści wskazują, że utrzymanie użytkownika przy aplikacji polega na zrobieniu dobrego pierwszego wrażenia. Ekran powitalny powinien być zachęcający, a narzędzie przejrzyste i łatwe w obsłudze. Wtedy istnieje większa szansa, że aplikacja nie zostanie zapomniana po pierwszym tygodniu od instalacji.

Źródło: Phone Arena

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.