Według statystyk opublikowanych przez firmę analityczną SimilarWeb zaledwie 23% użytkowników regularnie powraca do aplikacji po trzech dniach od jej instalacji. Po trzech miesiącach odsetek ten zmniejsza się do zaledwie 9%. Dane są jeszcze słabsze w przypadku gier. Po trzech miesiącach od instalacji do wybranej pozycji powraca zaledwie 3% użytkowników.
SimilarWeb opiera swoje statystyki na 4 milionach zbadanych użytkowników aplikacji na Androida. Pod uwagę brane były wyłącznie aplikacje, które posiadają przynajmniej 10 tys. pobrań i są dostępne w sklepie od co najmniej 24 miesięcy. Z badania wyłączone zostały preinstalowane aplikacje od Google – np. Gmail, YouTube czy Mapy.
SimilarWeb podzieliło aplikacje na kategorie. Trzy z nich potrafią zachęcić użytkowników do codziennego użytkowania. Są to aplikacje wiadomości, muzyczne oraz społecznościowe. Najgorzej w zestawieniu wypadają aplikacje zdrowotne i fitnessowe. Jak się okazuje, po instalacji użytkownicy bardzo rzadko do nich powracają.
Nieźle wypada Facebook. Aż 69,6% użytkowników, którzy zainstalowali aplikację, powraca do niej codziennie. Co ciekawe, popularny portal społecznościowy przegrywa z rosyjskim VK. W tym przypadku aż 90,1% użytkowników powraca do aplikacji codziennie.
Specjaliści wskazują, że utrzymanie użytkownika przy aplikacji polega na zrobieniu dobrego pierwszego wrażenia. Ekran powitalny powinien być zachęcający, a narzędzie przejrzyste i łatwe w obsłudze. Wtedy istnieje większa szansa, że aplikacja nie zostanie zapomniana po pierwszym tygodniu od instalacji.
Źródło: Phone Arena