TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Firma Khronos zaprezentowała Vulkan. Nadchodzi pogromca DirectX?
Środa, 17 Luty 2016 09:38, Wpisany przez Wojtek Onyśków
vulkan
Niskopoziomowe API jest gotowe do wykorzystania.

Grupa Khronos udostępniła pełną specyfikację techniczną finalnej wersji Vulkanu, czyli niskopoziomowego API, które ma rywalizować z DirectX czy AMD Mantle.

W przeciwieństwie do wyżej wymienionych, Vulkan nie jest ograniczony do jednej architektury (jak AMD Mantle), ani do konkretnego systemu operacyjnego (jak DirectX 12). Język programowania będzie można wykorzystać zarówno w Windowsie, Androidzie, jak i Linuksie. Pod tym względem nie ma większych ograniczeń.

Vulkan, podobnie jak Mantle, wykorzystuje niskopoziomowy dostęp do hardware’u. Interfejs umożliwia łatwiejsze połączenie operacji graficznych z klasycznymi obliczeniami. Dzięki temu deweloperzy mogą znacznie zmniejszyć zaangażowanie procesora w wyświetlanie grafiki, a co za tym idzie, zwiększą wydajność w poszczególnych grach.

Warto zaznaczyć, że Vulkan już teraz jest kompatybilny z wieloma wersjami silników graficznych, głównie w wersjach rozwojowych. Warto tu wspomnieć o Source 2, Unity 5, Frostbite czy Unreal Engie 4. Z pewnością inne firmy także zainteresują się tą technologią, jeżeli będzie ona oferować duże możliwości.

Opublikowanie specyfikacji oznacza, że główne założenia i konstrukcja Vulkanu jest już gotowa. Czy dzięki swojej uniwersalności API zdobędzie większą popularność od DirectX 12? Przekonamy się w najbliższych latach.

Źródło: Ubergizmo