Oznacza to, że ostatnich sześciu miesiącach Spotify zyskiwało nowych płacących użytkowników znacznie szybciej, niż wcześniej. Obecnie nie wiemy, jak duża jest ta liczba, ale można się pokusić o małe wyliczenia.
Ostatnia liczba płacących subskrybentów Spotify została ogłoszona w czerwcu 2015. Było to 20 mln użytkowników. Wiemy również, że liczba ta w 2014 roku wynosiła o połowę mniej, czyli 10 mln. Jeżeli natomiast w drugiej połowie 2015 roku płacących osób przybywało w jeszcze szybszym tempie, spokojnie można założyć, że Spotify zyskało przynajmniej 5 mln kont premium.
Obecna liczba płacących osób może zatem oscylować w granicach 25-30 mln. To znacznie więcej, niż w przypadku Apple Music choć należy pamiętać, że usługa z logiem nadgryzionego jabłka jest obecna na rynku od zaledwie kilku miesięcy.
Źródło: Business Insider