Internauci chętnie płacą za aplikacje do blokowania reklam

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Internauci chętnie płacą za aplikacje do blokowania reklam
W piątkowy poranek na amerykańskim iTunes aż 3 z 5 najpopularniejszych płatnych aplikacji to programy do blokowania reklam. Peace, który zadebiutował zaledwie wczoraj, okupuje pierwsze miejsce i jest w tym momencie najchętniej kupowaną aplikacją w App Store.

Ceny aplikacji wahają się od jednego do nawet czterech dolarów. Jak się okazuje, jest to kwota, którą użytkownicy smartfonów są w stanie zapłacić w zamian za możliwość pozbycia się uciążliwych reklam.

Debata na temat blokowania reklam toczy się już od dłuższego czasu. Po przeciwnych stronach barykady stają wydawcy oraz zwykli użytkownicy, którzy nie chcą być atakowani inwazyjnymi banerami zajmującymi całą stronę. Problem ten jest również widoczny na urządzeniach mobilnych. Popularność świeżych aplikacji do blokowania reklam jest tego idealnym potwierdzeniem.

Co na to Google? Czy internetowy gigant zdecyduje się na implementację takiego rozwiązania w Androidzie? Raczej wątpliwe, w końcu amerykańska firma jest właścicielem jednej z największych sieci reklamowych na świecie. Posiadacze Androida mają jednak wybór – mogą skorzystać ze specjalnej przeglądarki AdBlock Browser.

Zobacz również: TOP 5 programów do blokowania reklam

Źródło: The Verge

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.