Najnowsza aktualizacja sprawiła jednak, że reklamy wideo są traktowane jako zwykły materiał poprzedzający film główny i przez to nie są blokowane przez AdBlocka, ani przez jakiekolwiek inne rozszerzenie działające na podobnej zasadzie.
Co jednak ciekawsze, zniknął również przycisk odpowiedzialny za pominięcie reklamy np. po 10 sekundach odtwarzania. Osoby korzystające z AdBlocka są zatem zmuszane do oglądania długich, nawet 3-minutowych reklam. Dlaczego tak się dzieje? Jak się okazuje, przycisk odpowiedzialny za pomijanie reklamy jest teraz traktowany jako… reklama, którą AdBlock automatycznie blokuje.
Osoby chcące pominąć reklamę wideo muszą zatem wyłączyć AdBlocka. Sprytne zagranie ze strony Google.
Istnieje jednak obejście całej tej sytuacji. Niektórzy użytkownicy podają, że wystarczy odinstalować aplikację YouTube z zasobów Google Chrome (wystarcz w pasek adresu wpisać chrome://apps), by działanie AdBlocka powróciło do normy.
Źródło: Neowin