TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Samsung i Oppo z problemami w Chinach za instalowanie bloatware'u
Poniedziałek, 06 Lipiec 2015 11:47, Wpisany przez Wojtek Onyśków
galaxy note 3
Producenci smartfonów często dodają do swoich urządzeń preinstalowane aplikacje, których nie można usunąć w normalny sposób. Niekiedy oprogramowania jest tak dużo, że dla użytkownika pozostaje bardzo mało miejsca na własne pliki. I właśnie za takie działanie Samsung i Oppo będą odpowiadać prawnie.

Co ciekawe, spór dotyczy działalności Samsunga i Oppo na terenie Chin, czyli kraju, w którym ogromna ilość preinstalowanych aplikacji (często szpiegowskich) jest na porządku dziennym.

O całej sprawie informuje odpowiednik chińskiego urzędu ochrony konsumenta, który postanowił sprawdzić aż 20 różnych smartfonów pod kątem preinstalowanego oprogramowania. Najgorzej w teście wypadły dwa urządzenia - Samsung Galaxy Note 3 oraz Oppo X9007. W przypadku Samsunga naliczono 44 preinstalowane aplikacje. Z Oppo było jeszcze gorzej - łącznie znaleziono aż 71 preinstalowanych aplikacji.

Ze względu na dużą skalę problemu urząd ochrony konsumenta postanowił wstąpić na drogę prawną, by ukrócić tego typu działania. Według przedstawicieli wspomnianego organu, spór jest ostatnim narzędziem, które może uchronić konsumentów przed nieuczciwymi praktykami producentów. Jednocześnie wierzy się, że sprawa ta będzie miała wpływ na działania innych firm, które powstrzymają się przed instalacją zbyt dużej liczby aplikacji.

Źródło: The Register