{reklama-artykul}
Według statystyk dostarczonych przez Adobe Digital Index, to Google Chrome jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie. Produkt amerykańskiej firmy posiada aż 31,8% udziałów w rynku. Internet Explorer spadł tym samym na drugie miejsce, z wynikiem 30,9%. Warto jednak zaznaczyć, iż w ciągu ostatniego roku Chrome zyskał 6 punktów procentowych, natomiast Internet Explorer tyle samo stracił. Jeżeli trend ten się utrzyma, już niedługo Google umocni się na pozycji lidera. Na trzecim miejscu znalazł się produkt Apple – Safari, z 25% udziałem w rynku.
Popularność przeglądarek na przestrzeni ostatnich lat
Spore straty w przeciągu ostatnich lat odnotował Firefox. Jest to po części spowodowane brakiem mobilnej wersji przeglądarki. Zdecydowanie najsłabiej prezentuje się jednak Opera, uzyskując wynik na poziomie około 2%.
Według statystyk dostarczonych przez Adobe Digital Index, to Google Chrome jest najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie. Produkt amerykańskiej firmy posiada aż 31,8% udziałów w rynku. Internet Explorer spadł tym samym na drugie miejsce, z wynikiem 30,9%. Warto jednak zaznaczyć, iż w ciągu ostatniego roku Chrome zyskał 6 punktów procentowych, natomiast Internet Explorer tyle samo stracił. Jeżeli trend ten się utrzyma, już niedługo Google umocni się na pozycji lidera. Na trzecim miejscu znalazł się produkt Apple – Safari, z 25% udziałem w rynku.
Powyższe dane dotyczą zarówno wersji desktopowych przeglądarek, jak i mobilnych odpowiedników. Nie dziwi zatem wysoka pozycja Chrome. Smartfonów z Androidem wciąż przybywa. W ekosystemie tym najlepiej sprawdzają się natomiast usługi Google, w tym także przeglądarka Chrome. Użytkownicy cenią sobie również możliwość synchronizacji zakładek pomiędzy urządzeniami, a pod tym względem Google Chrome spisuje się bardzo dobrze.
Popularność przeglądarek na przestrzeni ostatnich lat
Spore straty w przeciągu ostatnich lat odnotował Firefox. Jest to po części spowodowane brakiem mobilnej wersji przeglądarki. Zdecydowanie najsłabiej prezentuje się jednak Opera, uzyskując wynik na poziomie około 2%.
Źródło: cmo.com