Jednocześnie zapowiedziano, że w najbliższych tygodniach wprowadzone zostaną eksperymentalne zmiany na nowej karcie przeglądarki. Nie będą one dostępne oczywiście w oficjalnym wydaniu przeglądarki, a jedynie w wersji pre-release. Mozilla wciąż szuka rozwiązań maksymalnie przyznanych użytkownikowi.
Reklamy na nowej karcie to potencjalnie ogromne przychody. Osoba korzystająca z przeglądarki sugeruje się tym co podsuma mu aplikacja. Tego typu sponsorowane karty można było zauważyć w Operze. Mozilla zamierza jednak zrezygnować z dodatkowych profitów płynących od reklamodawców. Ciekawe tylko czy docenią to sami użytkownicy…
Aktualizacja 12-05-2014 15:47
Otrzymaliśmy oficjalną wypowiedź Darren’a Herman’a z Mozilli: „Kafelki na widoku nowej karty nie zawierają obecnie treści sponsorowanych, ponieważ celem przeprowadzanych przez nas wstępnych, eksperymentalnych testów jest zbadanie zainteresowania wśród użytkowników i wartości jakie wnoszą dla nich wyświetlane w tym miejscu, rekomendowane treści. Sponsoring będzie następnym etapem, jeżeli będziemy mieli pewność, że jesteśmy w stanie dostarczyć treści wartościowe dla użytkownika.”
Z oświadczenia Mozilli wynika, że tak jak wcześniej podkreślano nie ma mowy o klasycznych formach reklamowych na nowej karcie Firefoksa jednak treści sponsorowane mogą się pojawić.
Źródło: Cnet, Mozilla