Już ta oferta wydaje się niezwykle atrakcyjna, szczególnie dla domorosłych deweloperów, którym marzy się stworzenie własnej gry, aczkolwiek nie mają na to odpowiednich środków. W tym też momencie na scenę wkracza Crytek i dolewa oliwy do ognia. Ich najnowszy silnik – CryEngine, na którym zostały oparte takie tytuły, jak seria Crysis, Far Cry czy Ryse: Son of Rome, będzie dostępny dla wszystkich deweloperów za symboliczną miesięczną opłatę w wysokości 10 dolarów! Co najważniejsze, umowa nie posiada żadnych dodatkowych kruczków.
Przy okazji firma AMD zapowiedziała, że Crytek udostępni w swoim najnowszym silniku wsparcie dla technologii Mantle, która po raz pierwszy zadebiutowała przy okazji Battlefield 4.
Czy to oznacza, ze gry indie już niedługo będą oferować niesamowitą grafikę? Z pewnością nie, gdyż obsługa tak zaawansowanych silników wymaga sporo pracy. W przyszłości możemy się jednak spodziewać ciekawych tytułów opartych na tych technologiach.
Źródło: Crytek, Epic Games