Netflix zyskuje, Disney+ traci – co się dzieje na polskim rynku streamingowym?
Ostatnio dosyć sporo działo się w kwestii premier na poszczególnych platformach streamingowych. HBO Max emituje co tydzień odcinki Rodu Smoka (prequel Gry o Tron), natomiast na Amazon Prime Video możemy oglądać Pierścienie Władzy (uniwersum Władcy Pierścieni). Nie można oczywiście zapominać o Mecenas: She-Hulk dostępnej na Disney+. Jutro z kolei doczekamy się debiutu serialu anime Cyberpunk: Edgerunners na Netflixie. Dzieje się więc dosyć sporo. Kto więc zwycięża w rankingu popularności?
Wirtualnemedia.pl pokusiły się o analizę wyników badania przeprowadzonego przez firmę Mediapanel. Raczej dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że pierwsze miejsce nieustannie należy do Netflixa, którego w sierpniu odwiedziło 12,73 mln użytkowników (42,92 proc. zasięgu) – spędzili oni tam średnio 5 godzin i 48 minut. Co jednak nie jest do końca oczywiste to fakt, iż „czerwoni” zanotowali wzrost na poziomie 190 tys. konsumentów.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Na drugiej pozycji uplasowało się HBO Max, gdzie pojawiło się 4,49 mln internautów (15,13 proc. zasięgu). Spędzili oni na platformie średnio 2 godziny i 6 minut. Obok tych wyników nie można przejść obojętnie, bowiem są one wyższe od lipcowych o 199,9 tys. i 28 minut – to naprawdę sporo jeśli chodzi o tę platformę. To z pewnością częściowa zasługa sierpniowego debiutu Rodu Smoka.
Ostatnie miejsce na podium należy do Disney+, który zaliczył dosyć pokaźny spadek zainteresowania wśród rodaków. W lipcu usługę odwiedziło 3,8 mln internautów generując przy tym (423 tys. straty) – ci oglądali treści tam dostępne przez średnio 3 godziny i 10 minut. Osobiście spodziewałem się znacznie lepszego wyniku i w poprzednim newsie przewidywałem skok na drugą pozycję. Chylę więc czoła.
Okej, ale zerknijmy też poza topową trójkę. Zaraz za nią widnieje Player, dla którego sierpień był bez wątpienia udanym miesiącem. Serwis zanotował 2,96 mln odwiedzających (9,98 proc. zasięgu) przy godzinie i 58 minutach średniego czasu korzystania. Mówimy to o wzroście na poziomie 514,7 tys. internautów!
Źródło: wirtualnemedia.pl
Canal Plus natomiast zanotował 2,81 mln użytkowników (9,47 proc. zasięgu), co też jest naprawdę dobrym rezultatem – lepszym od lipcowego o 441,9 tys. osób. Tego samego nie można powiedzieć o CDA Premium, które przyciągnęło 2,36 mln internautów (7,95 proc. zasięgu). Jest to spadek na poziomie 319,9 tys. Dosyć sporo.
Dalej znajdziemy Amazon Prime Video, na które w sierpniu zajrzało 2,24 mln osób (7,57 proc. zasięgu). O ile teraz możemy mówić o spadku o 748,3 tys. użytkowników, to można się spodziewać, że wrześniowy wynik będzie o wiele wyższy. Powodem jest oczywiście premiera odcinków serialu Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy. Zobaczymy jak to wpłynie na zainteresowanie konsumentów.
Znaczący wzrost zaliczyło natomiast Viaplay, gdzie zajrzało 2,24 mln osób (7,54 proc. zasięgu). To rezultat o 1,06 mln (!) lepszy niż w lipcu. Wpływ na to niewątpliwie miał debiut piłkarskiej ligi angielskiej i kolejny sezon ligi niemieckiej. Rezultat tak czy siak robi wrażenie.
Ostatnie dwa miejsca należą z kolei do TVP (2,15 mln internautów, 7,26 proc. zasięgu) i WP (1,95 mln użytkowników, 6,59 proc. zasięgu). Tutaj raczej nie za wiele się zmieniło. Jak jednak widać – roszady na rynku streamingowym bywają dosyć nieprzewidywalne.
Na których platformach coś oglądacie?
Źródło: wirtualnemedia.pl