Disney+ już wkrótce z reklamami. Nie będą one jednak aż tak uciążliwe

Piotr MalinowskiSkomentuj
Disney+ już wkrótce z reklamami. Nie będą one jednak aż tak uciążliwe
Disney+ ma uruchomić już wkrótce specjalny plan abonamentowy zawierający reklamy. Najnowsze doniesienia sugerują, że spoty pomiędzy odcinkami czy filmami mają być mniej uciążliwe niż ma to miejsce w przypadku konkurencji. Mówimy tu o około czterech minutach reklam przy treściach trwających godzinę lub krócej.

Reklamy już niedługo pojawią się także na Disney+

Reklamy na platformach streamingowych to dosyć kontrowersyjny temat. Ostatnio głośno się o nim zrobiło w związku z ogłoszeniem Netflixa – serwis jeszcze w tym roku ma otrzymać tańszy pakiet okraszony materiałami reklamodawców. Nie można jednak zapominać o tym, że podobne pomysły mają także inne usługi, między innymi wchodzący w czerwcu do Polski Disney+. Jak to dokładnie będzie wyglądać?

Internet obiegły informacje o czasie trwania reklam emitowanych na Disney+. Okazuje się, że będą one trwały maksymalnie cztery minuty przy filmach lub programach trwających godzinę lub krócej. Wciąż mówimy więc o dosyć pokaźnej ilości czasu reklamowego, ale część osób zwraca uwagę, iż platforma i tak jest pobłażliwsza od konkurencji. Peacock (niedostępny w naszym kraju) ma limit pięciu minut na każdą godzinę treści. Co ciekawe, należący do Disneya portal Hulu emituje… od 9 do 12 reklam na godzinę.

Przy okazji warto też zaznaczyć, że Disney+ to platforma zawierająca mnóstwo treści dla osób nieletnich. Z tego też powodu polityka reklamowa jest dosyć specyficzna. Nie uświadczymy więc reklam zawierających przemoc, alkohol czy innych elementów „dla dorosłych”. Próżno też będzie odnaleźć spoty konkurentów z branży rozrywkowej. To jednak nie wszystko.

Na profilu dziecięcym nie pojawią się żadne reklamy – nawet jeśli zdecydujemy się na opłacanie tańszego planu abonamentowego. Jeśli zdecydujemy się na obejrzenie filmów/seriali dla najmłodszych na normalnym profilu, to także nie wyświetlone zostaną reklamy. To dosyć skrajne podejście, ale sporo osób zapewne ucieszy się z takiej decyzji koncernu.

Okej, ale kiedy reklamy pojawią się w Disney+? Cóż – planowo do końca 2022 roku, lecz wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych. Reszta krajów otrzyma nowość dopiero w przyszłym roku, także jeszcze sobie nieco poczekamy. Przypominamy przy okazji, iż platforma zadebiutuje w Polsce już 14 czerwca. Za miesiąc dostępu zapłacimy 28,99 złotych, a za rok – 289,99 złotych. Przygotowano jednak dosyć ciekawą ofertę powitalną, która obniża koszt rocznej subskrypcji do 219,99 złotych.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.