Spotify chce podbić rynek audiobooków. Już wkrótce posłuchacie książek na platformie

Piotr MalinowskiSkomentuj
Spotify chce podbić rynek audiobooków. Już wkrótce posłuchacie książek na platformie
{reklama-artykul}
Spotify jeszcze w tym roku planuje przejąć Findaway, jedną z najpopularniejszych platform pozwalającą na tworzenie, sprzedaż oraz dystrybucję audiobooków. W ten sposób usługa streamingowa wzbogaci się już niedługo o tysiące książek w ich dźwiękowej odsłonie.

Spotify przejmuje Findaway

Obecnie Spotify oferuje przede wszystkim muzykę oraz podcasty. Ten drugi format rozgościł się już tam na dobre, co pozwala firmie na podbój kolejnego rynku. Mowa oczywiście o audiobookach, których w bibliotece usługi możemy znaleźć bardzo skąpą liczbę. W przyszłym roku ten stan rzeczy ma ulec zmianie i stanowić próbę utarcia nosa gigantowi o nazwie Amazon.

Poinformowano właśnie o nabyciu przez Spotify firmy Findaway specjalizującej się w szeroko pojętej dystrybucji audiobooków. Platforma nie tylko oferuje dziesiątki tysięcy książek audio, ale także opcję wsparcia niezależnych twórców, którzy mogą skorzystać z oferty profesjonalnych lektorów za względnie niską cenę. Przyjazny artystom ma być także sposób rozliczania się ze sklepem oraz nie zmuszanie do podpisywania umowy o wyłączność dzieła.

spotify audiobooki 2 Źródło: Findaway

Nie bez powodu więc Spotify zainteresowało się projektem i jeszcze w tym roku planowane jest sfinalizowanie transakcji na bliżej nieznaną kwotę. Streamingowy gigant nie przejmuje jednak samej platformy, ale całą spółkę wraz ze wszystkimi pracownikami. Oznacza to, że już w 2022 roku doczekamy się ogromnego rozszerzenia oferty Spotify.

Na razie jednak nie do końca wiadomo, na jakich zasadach to wszystko będzie się odbywać. Nir Zicherman, osoba odpowiedzialna za audiobooki w Spotify, przekazał redakcji The Verge następujący komunikat:

Dzięki temu przejęciu będziemy mogli przyspieszyć proces dodawania katalogu audiobooków na platformę, by użytkownicy mogli skutecznie uzyskać dostęp do wszystkich treści audio za pośrednictwem jednej usługi.

Spotify nie chce jednak zmieniać wizji Findaway i nadal być otwartym na twórców i nie wprowadzać ograniczeń w kwestii ekskluzywności treści. Zobaczymy jednak, co z tego wyjdzie. Zapewne za kilka miesięcy dowiemy się szczegółów.

Źródło: The Verge / Foto. Spotify

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.