Netflix wciąż króluje w Polsce. Reszta platform streamingowych daleko w tyle

Piotr MalinowskiSkomentuj
Netflix wciąż króluje w Polsce. Reszta platform streamingowych daleko w tyle
Platformy streamingowe stają się coraz popularniejsze i raczej ten stan rzeczy zbyt szybko nie ulegnie zmianie. W branży bez wątpienia króluje Netflix – również w Polsce. Jak wynika z najnowszego badania Mediapanel opracowanego przez serwis Wirtualnemedia.pl, amerykański gigant zostawia daleko w tyle podobne usługi.

Netflix najpopularniejszą platformą streamingową w Polsce

Badanie objęło swoim zasięgiem najpopularniejsze platformy streamingowe dostępne w naszym kraju. Wzięto pod uwagę liczbę użytkowników, którzy w sierpniu 2021 odwiedzili stronę internetową serwisu lub uruchomili aplikację mobilną. Zestawienie prezentuje się naprawdę interesująco, lecz raczej nie znajdziemy w nim większych zaskoczeń.

Liderem jest oczywiście Netflix mogący pochwalić się 11,94 mln użytkowników, co daje 35,95% zasięgu. Co prawda korporacja nie podaje oficjalnie ile osób opłaca w Polsce abonament, lecz mówi się o niecałym milionie. Robi wrażenie – zwłaszcza jeśli spojrzymy na kolejne pozycje w rankingu.

netflix polska lider 2Źródło: Wirtualne Media 

Na drugim miejscu uplasowały się platformy od WP (WP Pilot i serwis WP Wideo) generujące 4,49 mln użytkowników oraz 13,51% zasięgu. Podium zamyka Player z 3,21 mln użytkowników i 9,67% zasięgu. Lokalne CDA pochwalić się może z kolei 3,17 mln użytkowników oraz 9,54% zasięgu. Kogoś jeszcze brakuje, prawda?

Nie tak dawno informowaliśmy o planach wejścia do Polski platformy HBO Max. Obecnie konsumenci mogą korzystać z HBO GO cieszącym się 2,89 mln użytkowników i zasięgiem na poziomie 8,69%. Nieco dalej uplasowały się usługi od Grupy Polsat-Interia – 2,43 mln użytkowników i 7,31% zasięgu. Kolejne miejsce zajmuje Telewizja Polska (portal vod.tvp.pl oraz aplikacje TVP VOD i TVP Stream) – 2,18 mln użytkowników i 6,57% zasięgu.

netflix polska lider 3Źródło: Wirtualne Media

Zestawienie zamykają kolejno Canal+ (1,68 mln użytkowników i 6,06% zasięgu), NC+ GO (1,5 mln użytkowników i 4,52% zasięgu) oraz uruchomiona w minionym miesiącu usługa Viaplay. Szwedzką platformę odwiedziło tylko 1,27 mln użytkowników, co przełożyło się na 3,82% zasięgu. Ciekawe czy kolejne tygodnie i miesiące przyniosą poprawę.

Osobiście jestem ciekaw jak na polskim rynku platform streamingowych namieszają HBO Max oraz Disney+. Obydwie platformy mają pojawić się u nas w przyszłym roku.

Źródło: Wirtualne Media / Foto. Netflix

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.