Microsoft pomoże przystosować gry pod potrzeby osób niepełnosprawnych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Microsoft pomoże przystosować gry pod potrzeby osób niepełnosprawnych

{reklama-artykul}Do części działań Microsoftu można mieć oczywiście szereg zastrzeżeń, lecz koncernowi nie można zarzucić, że nie dba o graczy z niepełnosprawnościami. Od wielu lat przygotowywane są bowiem specjalne programy/urządzenia nastawione, by z gier radość mógł czerpać dosłownie każdy.

Microsoft chce, by gry serio było dla wszystkich

Najbardziej znanym sprzętem jest chyba Xbox Adaptive Controller, czyli kontroler do konsol Microsoftu zaprojektowany specjalnie tak, by osoby mające trudności z korzystaniem z tradycyjnych padów (lub myszy i klawiatury) mogły bez problemu korzystać z wirtualnych dobrodziejstw.

Oczywiście tego typu projekt to rozwiązanie tylko jednego problemu, a mianowicie ograniczenia sprzętowego. Zupełnie innym kłopotem są same gry – nie można przecież liczyć na to, że każdy twórca zaimplementuje zestaw rozwiązań pomagającym niepełnosprawnym. Cóż – Microsoft chce się postarać, by chociaż część deweloperów decydowała się na taki szlachetny krok.

XAC-Updates-and-Testing-Hero-AssetŹródło: Microsoft

W tym celu uruchomiono inicjatywę pozwalającą twórcom gier na wysłanie do giganta swojego tytułu. Ten ma zostać przeanalizowany pod kątem tego, co można zmienić/dodać, by osobom z wybranymi ograniczeniami grało się łatwiej i przyjemniej.

Osoby niepełnosprawne znajdą pracę

Co ciekawe, projekt ma obejmować także „zatrudnienie” niepełnosprawnych osób. Mają one pełnić rolę testerów i sprawdzać co sprawia im największe wyzwanie w konkretnej produkcji. Takie informacje zwrotne mają pomóc z ulepszaniu gier i urządzeń.

Trzeba przyznać, że takie przedsięwzięcie jest naprawdę świetne i wpisuje się w politykę marki Xbox głoszącą, iż „gry są dla wszystkich”. Pozostaje oczekiwać na rezultaty akcji.

Źródło i foto: Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.