Inteligentne okulary od Facebooka coraz bliżej

Piotr MalinowskiSkomentuj
Inteligentne okulary od Facebooka coraz bliżej

Mark Zuckerberg wraz z zespołem od kilku lat stara się dynamicznie rozwijać segment rozszerzonej/wirtualnej rzeczywistości. Ba! Społecznościowy gigant swego czasu w humorystyczny sposób przyznał, że sprzedaż gogli VR jest niezwykle niska. Kluczowa ma tu być bowiem inwestycja w przyszłość, więc Facebook nie myśli nawet o wycofaniu się z branży.

Inteligentne okulary to dobry pomysł?

W zeszłym roku mieliśmy do czynienia z zapowiedzią projektu Aria, czyli inteligentnych okularów, które tak naprawdę nie będą rewolucją, a jedynie małym krokiem ku niej. Przyznają to sami producenci, którzy zdradzili właśnie co nieco szczegółów w komunikacie wydanym dla Bloomberg.


Andrew Bosworth, szef działu sprzętowego Facebooka, stwierdził następująco:

Okulary nie będą wyposażone w nakładkę cyfrową kojarzącą się z rozszerzoną rzeczywistością. Jesteśmy podekscytowani, ale nie chcemy robić zbędnego szumu. Projektu nie nazywamy nawet jako wykorzystującego rozszerzoną rzeczywistość, ale jako po prostu inteligentne okulary.

Są to podobne słowa do tych wypowiedzianych rok temu przez Marka Zuckerberga. Przy zapowiedzi Aria opisał sprzęt jako po prostu „ładnie wyglądające okulary, które można nosić cały dzień i przy okazji wchodzić w interakcje z hologramami, obiektami cyfrowymi oraz dowiadywać się różnych rzeczy. Wszystko przy ciągłej obecności wśród ludzi i otaczającego świata”.

Kiedy pojawią się inteligentne okulary od Facebook’a?

Tego typu rozwiązanie brzmi na razie ładnie na papierze, ale już niedługo będziemy mogli się przekonać o praktycznej stronie urządzenia. Projekt Aria ma pojawić się jeszcze w tym roku. Jeśli okulary okażą się świetnym wynalazkiem i Facebook trafi w dziesiątkę, to kto wie – może właśnie w tym kierunku podąży sektor AR?

Źródło: Bloomberg (via Tech Radar) / Foto. Facebook

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.