Microsoft nie zmienia swojej pro-konsumenckiej polityki
Phil Spencer, szef marki Xbox, postanowił zaryzykować. Jego podejście do dziewiątej generacji znacznie różni się bowiem od konkurencji. Brak ekskluzywnych produkcji to tylko jeden szkopuł, z którego wyśmiewa się część użytkowników. Series X|S nadrabiać ma wszystko multiplatformowością, znakomitym modelem subskrypcyjnym Xbox Game Pass oraz „stawianiem gracza na pierwszym miejscu”.
Stanowisko Microsoftu rzecz jasna nie uległo zmianie po debiucie konsol. Podkreślił to Phil Spencer w ostatnim wywiadzie dla portalu The Guardian. Jak się okazuje, gigant z Redmond nie będzie publicznie informował o liczbie sprzedanych egzemplarzy Xbox Series X oraz S. Zamiast tego pojawią się statystyki dotyczące aktywnych graczy.
Zdaję sobie sprawę z tego, że takie podejście może uchodzić za manipulację i z góry za to przepraszam. Nie chcę jednak, by mój zespół koncentrował się wyłącznie na liczbie sprzedanych konsol. Główną miarą wykonywanej pracy ma być liczba graczy i ich aktywność. To nas napędza. Jeśli zaczęlibyśmy skupiać się na czymś innym – zarówno publicznie, jak i wewnętrznie – to wszystko poszłoby na marne. Będziemy ujawniać liczbę graczy. Chcę, by to było wyznacznikiem sukcesu, a nie liczba bloków plastiku przez tych graczy kupiona.
Co z rywalizacją z PlayStation 5?
Co ciekawe – nawet jeśli PlayStation 5 sprzeda się gorzej od konsol Microsoftu, to… opinia publiczna się o tym nie dowie. Podobno nie jest to w interesie koncernu. Jest to dosyć interesujące podejście, które dla wielu może być niezrozumiałe. Rezultaty prowadzenia takiej polityki oczywiście poznamy dopiero za kilka lat, lecz już teraz warto obserwować cały proces.
Ostatnio wokół nowych urządzeń narosło nieco zamieszania, gdy kilka egzemplarzy zaczęło… dymić. Microsoft w tym przypadku podejrzewa celowe wpuszczanie dymu z elektronicznych papierosów w celu wywołania sztucznej kontrowersji. Śledztwo w sprawie trwa.
Przypominamy, że Xbox Series X oraz S dostępne są na rynku od 10 listopada. PlayStation 5 zadebiutuje w Polsce już 19 listopada.
Źródło: The Guardian / Foto. Microsoft