Xbox Series X bez ekskluzywnych gier? Microsoft nie widzi w tym problemu

Piotr MalinowskiSkomentuj
Xbox Series X bez ekskluzywnych gier? Microsoft nie widzi w tym problemu
Konsole nowej generacji zadebiutują za około dwa miesiące. Sony oraz Microsoft mają zupełnie odmienną politykę jeśli chodzi o promocję swoich sprzętów, co widać na każdym kroku. Podczas gdy Japończycy chwalą się ekskluzywnymi grami, Amerykanie nie przejmują się ich brakiem w swoim asortymencie.

Xbox Series X bez gier na wyłączność? Microsoft mówi „tak!”

Oczywiście chodzi o tytuły AAA. W przypadku Microsoftu siły pokładane były w Halo Infinite. Jak się jednak okazało, produkcja zadebiutuje nieco później. Skutek? Koncern tak naprawdę nie ma do zaoferowania użytkownikom niczego wyjątkowego na wyłączność 10 listopada – w dniu premiery. Gigant z Redmond nie widzi jednak w tym nic złego.

Jak twierdzi rzeczniczka Microsoftu, Cindy Walker:

Posiadanie Halo na premierą byłoby naprawdę świetne. Nie polegamy jednak na ekskluzywnych grach, których debiut łączyłby się z wypuszczeniem nowej konsoli. Nasi gracze będą mieli do dyspozycji tysiące gier ze wszystkich generacji Xboxów.

Wczesna kompatybilność ma być więc główną kartą przetargową Microsoftu. Czy to się uda? Tak naprawdę nie da się teraz tego ocenić. Amerykański producent jest obecnie na nieco wyższej pozycji dzięki atrakcyjnej propozycji w postaci Xboxa Series S oraz abonamentowi Game Pass. Do tego dochodzi możliwość zagrania w praktycznie wszystkie produkcje z Xbox 360 czy Xbox One.

Sytuacja może odwrócić się jednak już dzisiaj o 22:00, kiedy to odbędzie się wydarzenie PlayStation 5 Showcase. Prawda jest jednak taka, że przed premierą urządzeń nawet najpotężniejszy analityk nie jest w stanie niczego przewidzieć. Warto więc cierpliwie czekać.

Przypominamy, że PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S zagoszczą na rynku w listopadzie bieżącego roku.

Źródło: The New York Times / Foto. Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.