Jeśli więc do tej pory ufaliście gigantowi i udostępnialiście mu informacje odnośnie miejsc Waszych wędrówek, to brawo – macie swój wkład w interesujące przedsięwzięcie. O czym dokładnie mowa? „Raporty mobilności społeczności” to zestaw danych ze 131 państw ukazujący jak zmniejszył się procent osób decydujących się na wyjście do parku czy do sklepu.
Akcja Google ma pomóc krajowym rządom i służbie zdrowia w zrozumieniu sposobu, w jaki ludzie reagują na pandemię koronawirusa. Dla przeciętnych konsumentów, raport stanowi jedynie zbiór ciekawostek. Te są jednak na tyle przerażające, że nie omieszkaliśmy się nimi z Wami podzielić.
Jak możecie zobaczyć poniżej, do restauracji, centrów handlowych i parków tematycznych uczęszcza 78 procent mniej osób niż dotychczas. Sklepy spożywcze oraz apteki zanotowały spadek na poziomie 59 procent. Identyczna sprawa ma się z parkami i plażami.
Źródło: Google
Na stacjach kolejowych lub przystankach autobusowych przebywa 71 procent mniej osób, a w miejscach pracy – 36 procent. Oczywisty wzrost możemy zauważyć w przypadku miejsca zamieszkania – według historii lokalizacji, w domu przebywa teraz 13 procent więcej ludzi, niż dotychczas.
Źródło: Google
Google zdecydowało się także na przedstawienie danych z każdego województwa. Poniżej znajdziecie przykład Kujaw – resztę możecie przejrzeć TUTAJ.
Źródło: Google
Wszystkie informacje nie odzwierciedlają oczywiście rzeczywistości. Nie każdy udostępnia przecież gigantowi historię swojej lokalizacji. Dane mają jedynie charakter poglądowy i pochodzą sprzed 48 lub 72 godzin – są one systematycznie aktualizowane. Należy więc podchodzić do nich z odpowiednim dystansem.
Jeśli macie ochotę przejrzeć sobie podobne ciekawostki z innych państw, zapraszamy TUTAJ.
Źródło: Google