Steam pozwoli na kupowanie soundtracków z gier jako osobne produkty

Piotr MalinowskiSkomentuj
Steam pozwoli na kupowanie soundtracków z gier jako osobne produkty
Ścieżki dźwiękowe z gier wideo potrafią zachwycać, a przy tym umilać czas. Większość soundtracków można odnaleźć na portalu YouTube, lecz ich jakość często nie jest zadowalająca. Steam do tej pory pozwalał na zakup muzyki z danej produkcji wyłącznie w momencie, gdy posiadaliśmy ją w bibliotece. Co w przypadku, gdy chcieliśmy posłuchać melodii z tytułu nie będącego naszą własnością? Pozostawało rozłożyć ręce w bezradności lub wydać pieniądze na grę (ścieżka dźwiękowa udostępniana była bowiem do tej pory jako DLC). Na szczęście niedługo cały system ulegnie gruntownej przebudowie.

Steam opublikował właśnie specjalne ogłoszenie dotyczące aktualizacji, która zostanie wdrożona już 20 stycznia. Właściciele platformy przyznali się do tego, że udostępnianie ścieżek dźwiękowych w postaci DLC nie do końca się sprawdziło. Dlatego też już niedługo zaimplementowane zostaną następujące poprawki:

  • użytkownicy mogą zakupić ścieżkę dźwiękową bez konieczności kupowania gry;
  • użytkownicy mogą pobrać ścieżkę dźwiękową bez konieczności pobierania gry;
  • użytkownicy mogą przeglądać pobrane przez nich ścieżki dźwiękowe i zarządzać nimi bezpośrednio z Biblioteki Steam;
  • użytkownicy mogą stworzyć na Steam katalog „Muzyka”, gdzie znajdować się będą wszystkie ścieżki dźwiękowe, zamiast umieszczania ich w podkatalogach poszczególnych gier;
  • producenci mogą przesyłać ścieżki dźwiękowe i nimi zarządzać za pomocą strony partnerskiej, bez konieczności używania steamcmd;
  • producenci mogą sprzedawać ścieżki dźwiękowe nawet wtedy, gdy sama gra, z której dana ścieżka dźwiękowa pochodzi, nie jest dostępna na Steam.

Oprócz poprawek, na Steamie pojawi się zupełnie nowa funkcja dla fanów soundtracków. Użytkownicy będą mogli wybrać jakość plików audio oraz format pliku (MP3, FLAC, WAV). Platforma wzbogacona została ponadto o nowy interfejs dla ścieżek dźwiękowych (w Bibliotece Steam).

Osoby, które nabyły do tej pory jakąś ścieżkę dźwiękową jako DLC, będą mogły skorzystać z narzędzia automatyzującego proces konwersji do nowego formatu aplikacji.

Źródło: Steam

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.