Nvidia ukazała możliwości technologii ray tracing… odwzorowując lądowanie na Księżycu

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nvidia ukazała możliwości technologii ray tracing… odwzorowując lądowanie na Księżycu
Od misji kosmicznej Apollo 11 minęło już 50 lat – 20 lipca 1969 roku człowiek po raz pierwszy postawił stopę na Księżycu. W ten wyjątkowy jubileusz firma NVIDIA postanowiła przygotować materiał wideo prezentujący możliwości technologii ray tracing.

Neil Armstrong, Buzz Aldrin oraz Michael Collins – to ci panowie pół wieku temu zostali okrzyknięci pierwszymi ludźmi na Srebrnym Globie. Jak można się domyślać, nagranie pochodzące z 1969 roku nie grzeszy jakością, lecz od czego są nowoczesne technologie? Nvidia opublikowała właśnie film odwzorowujący lądowanie astronautów.

Wykorzystanie technologii ray tracing robi wrażenie, zwłaszcza jeśli uświadomimy sobie, iż poniższy materiał to… symulacja. Zachowanie światła (cienie, załamania) przygotowane przez „komputer” wręcz zupełnie nie odbiega od pierwotnego materiału z misji Apollo 11. To jednak nie wszystko, co przygotowała Nvidia. Do obchodów 50-lecia zaproszony został sam Buzz Aldrin, który skomentował twór „zielonych”.


Ale to i tak nie ma żadnego znaczenia, bo przecież wszyscy wiemy, że lądowanie na Księżycu to bujda, nie? 😉

Źródło: Nvidia

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.