Poczta zgubiła przesyłkę z kartą Pokemon wartą… 60 tys. dolarów

Piotr MalinowskiSkomentuj
Poczta zgubiła przesyłkę z kartą Pokemon wartą… 60 tys. dolarów
{reklama-artykul}
Historia wydarzyła się w sierpniu 2018 roku i jakby nie patrzeć – trwa do dziś. Wyobraźcie sobie, że jesteście wielkimi kolekcjonerami jakichś przedmiotów i nagle postanawiacie zamówić najrzadszy towar na rynku. Zbieraliście na niego dziesięć lat, a gdy już dochodzi do transakcji wartej blisko 60 tys. dolarów – poczta gubi Waszą przesyłkę. Idzie się wkurzyć, co?

W zeszłym roku ktoś postanowił złożyć zamówienie na kartę „Trainer no. 3”, która kosztowała wtedy na portalu eBay około 60 tys. dolarów. Zadowolony konsument często śledził paczkę i monitorował miejsce jej położenia. Pewnego dnia została przekazana do Global Shipping Program w Nowym Jorku i od tamtej pory słuch o niej zaginął. Na stronie poczty nie pojawił się już żaden nowy wpis odnośnie zamówienia.

x0wjefl1f4pg98y4ymejOto tytułowa karta l Źródło: Kotaku

Sytuacja została udokumentowana przez twórcę internetowego kryjącego się pod pseudonimem Smpratte. Najbardziej możliwym scenariuszem jest po prostu zagubienie przesyłki przez oddział GSP, lecz nie ma na to żadnego mocnego dowodu. Sam kupujący na szczęście wykazał się zdrowym rozsądkiem i wykupił najdroższe ubezpieczenie paczki – reasumując może domagać się zwrotu 50 tys. dolarów.


Ponadto użytkownik zaoferował on 1000 dolarów za informacje o tym, gdzie może znajdować się teraz karta. Trudno jednak określić czy przesyłka kiedykolwiek się odnajdzie – trzymamy kciuki żeby tak się stało. Nie tylko ze względu na utracone pieniądze, ale również patrząc przez pryzmat, iż mówimy o przedmiocie z 1999 roku wyprodukowanym specjalnie dla finalistów jednego z turniejów Secret Super Battle.

Źródło: Kotaku

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.