Współzałożyciel WhatsAppa zachęca do usunięcia konta na Facebooku

Piotr MalinowskiSkomentuj
Współzałożyciel WhatsAppa zachęca do usunięcia konta na Facebooku
WhatsApp został sprzedany Facebookowi w 2014 roku za „jedyne” 19 miliardów dolarów. Brian Acton, współzałożyciel tytułowej usługi, podczas wystąpienia na Uniwersytecie Stanforda stwierdził, że decyzja o „pozbyciu się” WhatsAppa była fatalna i zachęcił studentów do usunięcia konta na Facebooku.

Już od kilku lat Brian niezbyt przychylnie wypowiada się o ścieżce jaką podążają molochy technologiczne pokroju Facebooka i Google oraz praktycznie wszystkie firmy znajdujące się w Dolinie Krzemowej. Teraz jednak poszedł o krok dalej i podczas studium licencjackiego opowiedział nie tylko całą historię sprzedaży swojej aplikacji, ale także szczerze pożałował tego kroku.

Miałem 50 pracowników i po prostu musiałem myśleć o nich, jak i o pieniądzach, które by mogli zarobić z tej sprzedaży. Musiałem pomyśleć o naszych inwestorach, jak i własnej przyszłości.

Brian Acton dzięki tej ogromnej transakcji został miliarderem, lecz mimo to nie stroni od wygłaszania negatywnych opinii dotyczących Facebooka. Wielokrotnie sprzeciwiał się wprowadzeniu reklam na platformę i podejściem do danych użytkowników i ich prywatności.

Współzałożyciel WhatsAppa stwierdził podczas spotkania również, że wykazał się pewną naiwnością w momencie sprzedaży platformy. Myślał wtedy bowiem, że po przejściu usługi do Facebooka, nadal będzie mógł robić swoje i rozwijać własny projekt. Na początku podobno faktycznie tak było, lecz później Facebook zaczął mieć coraz większy wpływ na to, co się z WhatsAppem dzieje, a Acton przestał się liczyć.

Studenci Uniwersytetu Stanforda byli wielce zdziwieni, kiedy to Brian powiedział, że poprzez używanie Facebooka dajemy spółce rosnąć w siłę i bez żadnych pytań kupujemy jej produkty. Wypowiedział po tym słowa – Usuń Facebooka, dobrze?

Źródło: BuzzFeed News

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.