Pamięć RAM tanieje w zastraszającym tempie – ich cena spadła o 30% w przeciągu ostatniego kwartału

Piotr MalinowskiSkomentuj
Pamięć RAM tanieje w zastraszającym tempie – ich cena spadła o 30% w przeciągu ostatniego kwartału
Tytułowa informacja pochodzi z raportu analityków firmy DRAMeXchange – przedstawili oni w nim dosyć interesujące dane. Sam fakt, że cena kości pamięci RAM spadła w przeciągu minionego kwartału aż o 30 procent jest dosyć szokujący, lecz to nie koniec ciekawostek.

Jest to zarazem największa obniżka od 2011 roku i według ekspertów tendencja spadkowa ma utrzymać się jeszcze przez długi czas. Po zakończeniu trwającego właśnie kwartału ceny mogą polecieć w dół o dodatkowe 25 procent. Powód jest prosty – na pamięć RAM jest coraz mniejszy popyt i producenci w jakiś sposób muszą wyrównać go z podażą.

Dlaczego ludzie nie chcą kupować nowych czy dodatkowych kości pamięci RAM? Główne skrzypce gra tu pewien niedobór procesorów. Intel nie produkuje ich już tak dużo (tutaj też mamy do czynienia z wyraźnym spadkiem dynamiki rozwoju tego segmentu technologicznego), co przekłada się na to, że gracze (lub graficy, a nawet użytkownicy biurowi) nie mają nawet jak ulepszyć swoich sprzętów, a tworzone procesory są zazwyczaj drogie i z wyższej półki co sprawia, że nie każdego na nie stać.

Co za tym idzie – użytkownicy po prostu nie czują potrzeby nabywania dodatkowej pamięci, bo i tak nie zapewni im zauważalnego skoku wydajności np. w grach. Podobny zastój możemy zaobserwować np. w branży telefonów komórkowych, których sprzedaż także w ostatnim czasie drastycznie spadła.

Taki stan rzeczy jest oczywiście atrakcyjny dla wszystkich tych, którzy chcą kupić pamięć RAM, gdyż teraz (jak i w najbliższej przyszłości) mogą to zrobić za o wiele mniejsze pieniądza, aniżeli chociażby rok temu.

Źródło: DRAMeXchange

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.