Microsoft zapowie nową generację Xboksów na E3 2019? Nowe przecieki

Piotr MalinowskiSkomentuj
Microsoft zapowie nową generację Xboksów na E3 2019? Nowe przecieki
Jak już wiadomo, Sony w tym roku postanowiło odpuścić sobie targi E3 – o powodach tej decyzji pisaliśmy w tym artykule. Planów jednak nie zmienia Microsoft, który to tradycyjnie będzie miał własną konferencję na największych targach dla graczy. Według francuskiego serwisu JeuxVideo, to właśnie na nadchodzącym wydarzeniu gigant z Redmond zapowie nowe Xboksy. Nie będzie to jednak pełna prezentacja możliwości dziewiątej generacji konsol.

Według źródła, na E3 nie ma paść bowiem żadna konkretna informacja o cechach ani nazwach nadchodzących sprzętów. Microsoft ma potwierdzić tylko, że faktyczne prace nad nowymi konsolami już trwają i firma planuje wypuścić sprzęty na rynek w przyszłym roku. Taki scenariusz jest prawdopodobny biorąc pod uwagę powolne i stałe podejście firmy do prezentacji większości swoich produktów.

Podobna sytuacja pojawiła się w przypadku informacji na temat prac nad specjalną usługą strumieniowania gier – nie podano wtedy większych szczegółów na temat nazwy czy daty premiery. Dopiero po kilku miesięcach pojawiły się dokładniejsze dane i zapowiedzi publicznych testów przewidzianych na rok 2019.

Plotki na temat nowej generacji Xboksów głoszą, że pojawi się kilka modeli konsol – każdy z nich przeznaczony ma być dla innego grona odbiorców i oferować coś oryginalnego dla każdej grupy graczy. Mówi się między innymi o wersji bez napędu optycznego (dedykowanej rozgrywce streamingowej), a także edycji z klasycznym wejściem na płyty i o wiele lepszymi parametrami, która trafiłaby do bardziej wymagających użytkowników.

Scenariusz zakładający zapowiedź konsol Sony i Microsoftu w tym roku jest co najmniej pozytywnie nastrajający i przede wszystkim bardzo prawdopodobny. Niektórzy twierdzą, że nowe sprzęty zobaczymy dopiero w 2020 roku, lecz moim zdaniem koncerny raczej nie będą chciały tyle zwlekać.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.