Nintendo z obsługą VR jeszcze w tym roku? Pojawiły się ciekawe informacje

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nintendo z obsługą VR jeszcze w tym roku? Pojawiły się ciekawe informacje
{reklama-artykul}Hybrydowa konsola ze stajni wielkiego N zadebiutowała na rynku w marcu 2017 roku i natychmiast stała się hitem sprzedażowym (zwłaszcza w USA) oraz przedmiotem wielu dyskusji dotyczących planów Nintendo na jej przyszły rozwój. Nie bez przyczyny jednym z tematów plotek i rozmów było zaimplementowanie do konsoli wsparcia dla technologii VR.

Głośnym dowodem na potwierdzenie tego, że Japończycy faktycznie eksperymentują z rozszerzoną rzeczywistością był (i w sumie nadal jest) patent opublikowany jeszcze w 2016 roku. Wystarczy spojrzeć tylko na poniższy obrazek – nie powiedziano oficjalnie czy faktycznie dotyczy on VR, lecz trudno doszukać się innej funkcji przedstawionego urządzenia.

1.jpg

Temat od premiery konsoli nieco ucichł, ale teraz znów zaczyna robić się o nim głośno. Wszystko za sprawą serwisu Nintendo World Report, który twierdzi, iż Nintendo za jakiś czas ogłosi projekt związany właśnie z technologią VR. Za tą wiadomością nie idą niestety żadne dowody – redaktorzy portalu podają jedynie, że wsparcie dla rozszerzonej rzeczywistości znajdzie się także w kilku większych grach.

Nikt zapewne takimi pogłoskami by się nie przejął, gdyby nie październikowe słowa wypowiedziane przez Reggie Fils-Aime, prezesa amerykańskiego oddziału Nintendo. W rozmowie z redakcją Arc Technica powiedział bowiem, że koncern bierze pod uwagę zawalczenie na rynku VR i od dłuższego czasu eksperymentuje z tą technologią.

Warto przypomnieć również, że Nintendo blisko 25 lat temu „zabawiło się” już z rozszerzoną rzeczywistością produkując urządzenie Virtual Boy, lecz niestety projekt okazał się marketingowym fiaskiem. Być może kolejne rozdanie kart w tym temacie wyszłoby wielkiemu N na dobre?

Źródło: NWR
Źródło zdjęcia głównego: Antoine Beynel

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.