Pożegnajcie Microsoft Studios – „rodzina” giganta zmienia nazwę na Xbox Game Studios

Piotr MalinowskiSkomentuj
Pożegnajcie Microsoft Studios – „rodzina” giganta zmienia nazwę na Xbox Game Studios
Microsoft w zeszłym roku postanowił przejąć nieco zespołów tworzących gry i w tym roku zamierza kontynuować swoją strategię. Do tej pory wszystkie firmy zjednoczone w „rodzinie” giganta były nazywane Microsoft Studios, lecz miano to już straciło na znaczeniu – koncern od dłuższego czasu przestał koncentrować się bowiem na grach dostępnych tylko na jedną platformę.

Teraz firma rozwija swój zasięg i chce tworzyć Xboksowe produkcje, które można włączyć zarówno na konsoli, komputerze stacjonarnym, a także urządzeniu mobilnym. W celu uwydatnienia postawionych sobie celów, Microsoft postanowił przemianować wewnętrzne struktury na Xbox Game Studios.

Celem tego ruchu jest niewątpliwie wzmocnienie Xboksa jako wszechstronnej marki obejmującej swoim zasięgiem wiele społeczności graczy – zwłaszcza w momencie, kiedy coraz więcej mówi się o kolejnej generacji konsol jako erze streamingowej. Zabieg taki może służyć również wyjściu naprzeciw krytykom Microsoftu, którzy zarzucają firmie brak ekskluzywnych gier.

Poniżej znajdziecie listę wszystkich organizacji znajdujących się pod banderą Xbox Game Studios:

·         343 Industries (Halo)

·         The Coalition (Gears of War 5)

·         Compulsion Games (We Happy Few)

·         The Initiative (led by 2013 Tomb Raider boss David Gallagher)

·         inXile Entertainment (Wasteland 2)

·         Minecraft (Minecraft)

·         Ninja Theory (DmC: Devil May Cry, Hellblade: Senua’s Sacrifice)

·         Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas)

·         Playground Games (Forza Horizon)

·         Rare (Sea of Thieves)

·         Turn 10 Studios (Forza Motorsport)

·         Undead Labs (State of Decay)

·         Xbox Global Publishing Group

Źródło: Engadget

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.