Polacy najczęściej oglądają filmy na CDA, ale uwielbiają Netfliksa – raport Mulitscreening 2018

Bartek SzcześniakSkomentuj
Polacy najczęściej oglądają filmy na CDA, ale uwielbiają Netfliksa – raport Mulitscreening 2018
{reklama-artykul}Kanały VOD w Polsce mają się coraz lepiej – z roku na rok zwiększa się liczba osób gotowych płacić za dostęp do legalnych treści, ale amatorów darmowej, nie do końca legalnej rozrywki również nie brakuje. Jak jednak wygląda odbiór VOD w naszym kraju? Co oglądamy, co lubimy? Te informacje podaje nam raport Multiscreening.

Liderami polskiego rynku zdecydowanie są CDA.pl oraz Netflix – używanie tych dwóch portali zadeklarowało kolejno 29% i 21% użytkowników. W pierwszej piątce znalazły się także Ipla i Player (oba po 20%) i Zalukaj.com (13%). Zaskoczyć może natomiast rosnąca popularność pierwszych dwóch platform. CDA zanotowało wzrost o 11 punktów procentowych (60% wzrost), a Netflix aż 16 punktów procentowych (320%).

Ciekawie prezentuje się również Showmax – platforma pod koniec stycznia bieżącego roku wycofała się z naszego kraju, ale w 2018 udało jej się zaliczyć wzrost o 6 punktów procentowych (300%). Wygląda na to, że Polacy chcieli szybko zobaczyć najbardziej interesujące ich tytuły, póki jeszcze mogą.

multiscreening 2018 1

Wszystkie serwisy zostały też ocenione. Uwzględniono w tym przypadku 4 kategorie ocen: różnorodność dostępnych tytułów, jakość streamingu, szybkość dodawania nowych tytułów i obecność reklam. We wszystkich czterech przypadkach na pierwszym miejscu znalazł się Netflix, pokazując jak bardzo jesteśmy w stanie docenić płatną usługę. Dobrze oceniono także Cyfrowy Polsat, a także HBO GO, nc+ GO, Showmax i Zalukaj.com.

multiscreening 2018 3

Jednak nie oglądamy już filmów i seriali tylko na komputerze. Coraz więcej użytkowników sieci wykorzystuje do tego wiele urządzeń. Najbardziej różnorodny pod tym względem wydaje się być Netflix: badani deklarowali oglądanie tytułów za pomocą tej usługi zarówno na komputerze (60% internatów), jak i telewizorze (53%) czy smartfonie (26%). 

Najczęściej wykorzystywanym VOD na telewizorze okazuje się być Cyfrowy Polsat – w ten sposób z usługi korzysta 75% użytkowników. Na komputerze równych sobie nie ma Zalukaj.com, które ogląda w ten sposób aż 84% badanych. Na smartfonie różnice są nieco mniejsze, ale wygrywa nc+ GO z wynikiem 35%

multiscreening 2018 2

Jak więc widać usługi VOD w naszym kraju mają się naprawdę dobrze i cieszy fakt, że Polacy korzystają nie tylko z serwisów o wątpliwej reputacji (CDA, Zalukaj.com), tworzonych przez innych internautów, ale chętnie płacą za dostęp do treści naprawdę wysokiej jakości. Polacy mają pozytywne zdanie o Netfliksie (który nie kosztuje tak znowu mało), a także o Showmax – to jednak najwidoczniej nie wystarczy właścicielom usługi, którzy postanawiają wycofać się z naszego kraju, pomimo dobrych wyników.

Z raportem Multiscreening 2018 zapoznać możecie się pod tym adresem.

Źródło: IRCenter

Udostępnij

viriacci