Sony liderem konsolowego rynku – firma chwali się sprzedażą PlayStation 4

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sony liderem konsolowego rynku – firma chwali się sprzedażą PlayStation 4
Raport finansowy firmy Sony nie pozostawia złudzeń – PlayStation 4 to konsola, która już niedługo odbierze złoty medal w rywalizacji o „sprzęt ósmej generacji”. Pomimo sześciu lat na karku, czwarta odsłona „plejaka” sprzedaje się nieco lepiej niż Nintendo Switch i nieporównywalnie dobrze w stosunku do Xboksa One.

W przeciągu ostatnich trzech miesięcy minionego roku konsola Sony znalazła 8,1 miliona nabywców, co niestety nie jest wielkim sukcesem jeśli spojrzymy na analogiczne wyniki z 2017 roku (spadek o 14%, także jeśli chodzi o zyski całej branży gier na PlayStation 4). Trudno jednak nie czuć podziwu w momencie, kiedy uświadomimy sobie, że sprzęt ten premierę miał w 2013 roku.

Cały rok 2018 przyniósł z kolei sprzedaż PlayStation 4 na poziomie 17,7 miliona – dla porównania, Nintendo Switch przekroczyło próg 17,4 miliona. Trudno jednak określić dokładną sprzedaż konsoli Xbox One, gdyż Microsoft niechętnie chwali się dokładnymi danymi. Wiadomo jednak tyle, że sprzedano w ostatnim kwartale 2018 roku o 19% mniej urządzeń aniżeli w tym samym okresie 2017 roku.

Sony nie omieszkało wspomnieć również o świetnych rezultatach usługi PlayStation Plus, którą subskrybuje obecnie około 36,3 miliona graczy (dla przypomnienia, PS4 sprzedało się w 94,2 milionach kopii). Segment ten (mowa o całej infrastrukturze sieciowej PSN, czyli także sprzedaży gier, usłudze PS Now, itd.) przyniósł firmie przychód w minionym roku na poziomie 12,5 miliona dolarów.

Te liczby robią wrażenie jeśli porównamy je do wyników Microsoftu, którego to przychód z CAŁEGO segmentu gier wyniósł 11,5 miliona dolarów. U Sony w tym aspekcie to około 20,72 miliarda dolarów.

Źródło: Sony

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.