Do platformy mają zostać wprowadzone chociażby specjalne technologie pomagające w tworzeniu lepszych i ukierunkowanych na danego użytkownika rekomendacji. Ponadto przebudowie poddany ma być interfejs aplikacji – odbiorcy mają dzięki temu uzyskać łatwiejszy dostęp do podcastów i częściej ich słuchać. Zmianie ulegną również zasady współpracy z osobami tworzącymi takie utwory, Spotify chce zarabiać dużo więcej na tej popularniejszej formie treści audio.
Firma wierzy w to, że jeśli popularne podcasty będą dostępne wyłącznie na Spotify to ich popularność wzrośnie, a co za tym idzie – zwiększy się baza użytkowników programu. Przedstawiciele spółki zaznaczają również, że większość osób, które zdecydowały się już na słuchanie podcastów na Spotify nie rezygnuje ze słuchania tam muzyki. Co więcej, zauważono że zwiększył się średni czas korzystania z aplikacji kiedy dany użytkownik odkryje możliwość odtwarzania podcastów.
Dlatego też Spotify chce skupić się na sprzedaży podcastów oraz tworzeniu własnych treści. Firma chce zostać liderem jeśli chodzi o usługi podcastowe i to założenie nie jest wcale takie bezsensowne. Platforma ta to przecież dziesiątki milionów aktywnych użytkowników, z których część z pewnością zainteresuje się nową formą rozrywki.
Źródło: TechCrunch