Używali meteorytu jako stopera do drzwi. Jego wartość jest ogromna

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Używali meteorytu jako stopera do drzwi. Jego wartość jest ogromna
Na farmie w Michigan odkryto ciekawy, naukowy przypadek. Kamień, który był używany przez lata do trzymania drzwi od stodoły okazał się… meteorytem, którego wartość może przekraczać nawet 100 tysięcy dolarów. Meteoryt został pierwotnie odnaleziony na terenie farmy w 1930 roku, jednak nikt nie spodziewał się, iż przybył on z kosmosu.

Wspomniane odkrycie zostało niedawno opisane przez Central Michigan University i członka zespołu geologicznego, Mona Sirbescu. 22 funtowy (9,97 kg) kamień z farmy w Michigan okazał się nie tylko wartościowy, ale również jest 6, największym kamieniem pochodzącym z przestrzeni kosmicznej, jaki kiedykolwiek znaleziono oraz zidentyfikowano na naszej planecie.

Jeśli wierzyć historii, osoby pracujące na farmie widziały, jak wspomniany meteoryt w latach 30 uderza w ziemię. Po odkopaniu znaleziska był on „jeszcze ciepły”, jednak później przez wiele lat służył jako prosty dodatek przy stodole.

No cóż, jak widać zaskakujące historie mogą być także powiązane z nauką. Ciekawe tylko, na ile wspomniany kamień jest w stanie dostarczyć badaczom wartościowych informacji o przestrzeni kosmicznej.

Szczególnie po tak długim okresie „służby”.

Źródło: CNN

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.