Avans wysłał towar mimo błędu cenowego. Teraz wzywa do dopłat i straszy pozwami

Maksym SłomskiSkomentuj
Avans wysłał towar mimo błędu cenowego. Teraz wzywa do dopłat i straszy pozwami
Sklepom internetowym nierzadko zdarzają się tak zwane błędy cenowe, przez które wystawiają na sprzedaż towar po mocno zaniżonej wartości. Sprytni internauci traktują takie błędy jako wymarzone promocje i błyskawicznie wykupują przeceniony towar w nadziei na to, że zostanie on wysłany, a sklep przymknie oko na swoje potknięcie. Zamówienia tego typu często są anulowane, co następuje w zgodzie z polskim prawem. Co jednak w przypadku, gdy sklep zamówienia nie anuluje, towar wysyła, a potem… straszy prawnikami?

Błąd cenowy w sklepie Avans – mikrofale HISENSE za 34 złotych

10 czerwca bieżącego roku sklep internetowy Avans wystawił na sprzedaż kuchenki mikrofalowe HISENSE H20MOBS3H w cenie 34 złotych. Ich nominalna cena wynosi 330 złotych, więc mówimy tu o 89-procentowym rabacie. Błyskawicznie zareagowali na to użytkownicy agregującego promocje i wyprzedaże serwisu Pepper.pl i w trymiga wykupili cały sprzęt. To się nie mogło udać? A jednak.

hisens mikrofala

Oczywisty błąd cenowy czy doskonała promocja? | Źródło: Pepper.pl

Użytkownicy Peppera byli niemal jednoznaczni w ocenie sytuacji: to zwyczajny błąd cenowy i sklep Avans towaru nie wyśle. Nic bardziej mylnego. Okazało się, że sklep nie anulował zamówień i sprzedał towar, czym mógł potwierdzić, że do żadnego błędu nie doszło. Konsumenci odebrali paczki i zaczęli radośnie korzystać z urządzeń. Niektórzy zdążyli je odsprzedać. Najgorsze było przed nimi.

Avans straszy klientów pozwami

Po kilku dniach internauci, którzy skorzystali z promocji marzeń otrzymali pisma, w których sklep Avans wzywa ich do dopłaty kwoty wyrównującej cenę produktu. Zdaniem sklepu cena produktu powinna wynosić 349,99 złotych, a nie 34 złotych. Przedstawiciele sklepu nie uznali za stosowne zaproponować żadnej bonifikaty z tytułu zamieszania i zawinionej wyłącznie przez siebie wysyłki towaru. Zamiast tego postanowili straszyć konsumentów sądem.

Osoby, które nie chcą zakupić towaru w „prawidłowej cenie” lub nie przedstawią stanowiska w podanym terminie, są zobligowani do zwrotu towaru. Co ważne, musi być on zwrócony w stanie niepogorszonym. Zwrot w stanie pogorszonym (używanym?) lub odmowa jego wydania wiązać ma się z podjęciem działań prawnych przez Spółkę TERG S.A. z siedzibą w Złotowie. Wyciągane jest ciężkie działo w postaci art. 405 Kodeksu Cywilnego, mówiącego o bezpodstawnym wzbogaceniu.

zwrot avans mikrofala

Treść pisma przesłanego konsumentom przez przedstawicieli sklepu Avans. | Źródło: Pepper.pl

Sprawa jest rozwojowa

PR-owy strzał w stopę? Owszem. Zasadna obrona własnych interesów? Jak najbardziej. Sprawa jest dość kontrowersyjna i wcale nie wydaje się oczywista z punktu widzenia polskiego prawa.

Z zainteresowaniem będę śledził dalszy rozwój sytuacji.

Źródło: Pepper.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.