Google kupuje kompleks biurowy w Warszawie za 2,7 mld złotych. Praca dla 2500 osób

Maksym SłomskiSkomentuj
Google kupuje kompleks biurowy w Warszawie za 2,7 mld złotych. Praca dla 2500 osób
Pośród wielu smutnych doniesień w ostatnich dniach trafiają się także te optymistyczne. Firma Google ogłosiła właśnie gigantyczną inwestycję w Polsce. Po 15 latach od otwarcia biura Google w Warszawie, amerykańska korporacja poinformowała o zakupie i planach dalszego rozwoju kompleksu biurowego The Warsaw HUB. Kwota transakcji opiewa na kwotę blisko 2,7 miliarda złotych.

Google kupuje kompleks biurowy w Warszawie

Google zatrudnia obecnie w Polsce 1000 osób, a tylko w ubiegłym roku do polskiej załogi dołączyło 350 pracowników. W minionym roku otwarto nowe biuro w Warszawie i uruchomiono region Google Cloud. Zakup kompleksu biurowego The Warsaw HUB przełoży się na przestrzeń do pracy dla 2500 osób z opcją zwiększenia tej liczby. Inwestycja ma stanowić symbol długoterminowego przekonania o potencjale Polski oraz całego regionu Europy.

„Nasze działania w Polsce nie ograniczają się tylko do wspierania rozwoju gospodarki cyfrowej. Obecnie koncentrujemy się przede wszystkim na pomaganiu tym, którzy potrzebują tego najbardziej. W ubiegłym tygodniu ogłosiliśmy, że Google przeznaczy blisko 40 milionów złotych lokalnym organizacjom, które pomagają osobom uciekającym do Polski przed wojną w Ukrainie” – czytamy w komunikacie, pod którym podpisana jest Magdalena Kotlarczyk, Dyrektorka Google Polska. „Środki zostaną przeznaczone na bezpośrednią pomoc humanitarną i wsparcie dla uchodźców w pierwszych tygodniach po ich przyjeździe, a także na realizację ich długoterminowych potrzeb.”

Google komunikuje także o nowej, cyfrowej gospodarce. Korporacja sugeruje, że jej pracownicy w Warszawie będą mogli pracować zarówno stacjonarnie, zdalnie, jak i w sposób mieszany.

Google zapowiedziało dalsze inwestycje w infrastrukturę, ale także talent oraz wiedzę. Przedstawiciele firmy chcą wspierać polską gospodarkę i pomóc jej z dalszym wzrostem gospodarczym.

Źródło: Google

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.