Google pozwoli Ci sprawdzić historię reklamodawców, których promuje

Maksym SłomskiSkomentuj
Google pozwoli Ci sprawdzić historię reklamodawców, których promuje
Z pewnością zdarzyło Ci się widzieć reklamę przedmiotu, gadżetu czy marki, o których nigdy w życiu nie słyszałeś, nieprawdaż? Jeżeli to, co na tej reklamie zobaczyłeś, Cię zaciekawiło, to zapewne przystąpiłeś do „riserczu” w sieci. Wkrótce nie będziesz musiał tego powtarzać. Google wprowadzi bowiem specjalne karty przedstawiające informacje o reklamodawcach, których promuje.

Bardziej przejrzyste reklamy Google

Gigant z Mountain View zaprezentował, jak omawiana nowość ma działać, na przykładzie YouTube. Gdy klikniesz w ikonę przedstawiającą literę i zamkniętą w okręgu, znajdującą się w lewym dolnym rogu okna zawierającego reklamę, a następnie wybierzesz kolejno opcję About this ad (O tej reklamie), ujrzysz stronę zawierającą podstawowe informacje na temat reklamodawcy. Pozwoli Ci ona nie tylko je poznać, ale też zobaczyć wcześniejsze reklamy tego reklamodawcy czy dokonać zgłoszenia naruszenia regulaminu.

google-reklamy

Karta zawierająca informacje o reklamodawcy z YouTube oraz jego wcześniejsze reklamy. | Źródło: Google

W ciągu kilku najbliższych miesięcy nowa funkcja ma zadebiutować w Stanach Zjednoczonych. Do innych krajów, zapewne także Polski, ma ona trafiać w 2022 roku, etapami. Tymczasem Google zapowiada, iż zamierza dalej szukać sposobów na dzielenie się z internautami większą ilością informacji niż dotychczas. W tej kwestii chyba nie ma na myśli tylko reklamodawców.

Sposób na reklamy – adblocker

Nie chcesz widzieć reklam w sieci? Przynajmniej częściowo możesz się przed nimi uchronić. Aby nie widzieć reklam na YouTube, skorzystaj z subskrypcji YouTube premium. Oczywiście, możesz też sięgnąć po adbloker, w formie przeglądarkowego rozszerzenia czy aplikacji mobilnej. Spośród darmowych blokerów reklam polecamy uBlock Origin oraz AdBlock. Warto też wspomnieć, że przeglądarka internetowa Opera posiada wbudowany bloker reklam.

Źródło: Google, fot. tyt. Canva

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.