Bardziej przejrzyste reklamy Google
Gigant z Mountain View zaprezentował, jak omawiana nowość ma działać, na przykładzie YouTube. Gdy klikniesz w ikonę przedstawiającą literę i zamkniętą w okręgu, znajdującą się w lewym dolnym rogu okna zawierającego reklamę, a następnie wybierzesz kolejno opcję About this ad (O tej reklamie), ujrzysz stronę zawierającą podstawowe informacje na temat reklamodawcy. Pozwoli Ci ona nie tylko je poznać, ale też zobaczyć wcześniejsze reklamy tego reklamodawcy czy dokonać zgłoszenia naruszenia regulaminu.
W ciągu kilku najbliższych miesięcy nowa funkcja ma zadebiutować w Stanach Zjednoczonych. Do innych krajów, zapewne także Polski, ma ona trafiać w 2022 roku, etapami. Tymczasem Google zapowiada, iż zamierza dalej szukać sposobów na dzielenie się z internautami większą ilością informacji niż dotychczas. W tej kwestii chyba nie ma na myśli tylko reklamodawców.
Sposób na reklamy – adblocker
Nie chcesz widzieć reklam w sieci? Przynajmniej częściowo możesz się przed nimi uchronić. Aby nie widzieć reklam na YouTube, skorzystaj z subskrypcji YouTube premium. Oczywiście, możesz też sięgnąć po adbloker, w formie przeglądarkowego rozszerzenia czy aplikacji mobilnej. Spośród darmowych blokerów reklam polecamy uBlock Origin oraz AdBlock. Warto też wspomnieć, że przeglądarka internetowa Opera posiada wbudowany bloker reklam.
Źródło: Google, fot. tyt. Canva