Znany polski youtuber skazany. Zniesławił markę kosmetyczną

Maksym SłomskiSkomentuj
Znany polski youtuber skazany. Zniesławił markę kosmetyczną
Kontrowersyjny youtuber prowadzący kanał „Okiem kosmetologa” został skazany przez sąd nieprawomocnym wyrokiem za zniesławienie marki kosmetycznej. W jednym ze swoich nagrań, które zamieszczamy poniżej (nie zostało usunięte), Kacper Linczewski zdaniem sądu zniesławił firmę Skin79, oceniając skład kilku jej kosmetyków jako „śmieciowy”. Mężczyzna określany mianem „samozwańczego kosmetologa” (o czym poniżej) nie poczuwa się do winy i odpowiedzialności i zapowiedział już apelację.

Okiem kosmetologa skazany za zniesławienie

Sąd Rejonowy w Piotrkowie Trybunalskim uznał 28 kwietnia 2021 roku Kacpera Linczewskiego winnym zniesławienia marki kosmetycznej Skin79. Sędzia uznał, że Linczewski musi zamieścić na swoim kanale przeprosiny oraz skazał go na miesiąc prac społecznych.

Sprawa to pokłosie nagrania z 9 grudnia 2019 roku, zatytułowane „BEZ ŚCIEMY! – O KOSMETYKACH DEYNN BEAUTY SKIN79!”. Youtuber oznajmiał internautom, że produkty to „śmieci”, wielokrotnie podkreślając to, że mają „śmieciowy skład”. Sugerował też, że Skin79 może testować produkty na zwierzętach, wbrew zapewnieniom.

W odpowiedzi na wyrok opublikował film „SKIN79 – PRZEPROSIN NIE BĘDZIE.”, w którym poinformował swoich widzów o planowanym złożeniu apelacji oraz o tym, że „kary nie będzie”. Przeprosin również. Uznał, że wyrok nie dotyczył merytorycznej strony jego zarzutów, a słowa „śmieci”, którego wielokrotnie użył w odniesieniu do produktów.

Okiem kosmetologa – kontrowersje

To nie pierwszy raz, kiedy w sieci robi się głośno o Kacprze Linczewskim. W styczniu 2020 roku internauci zarzucali mu, że pomimo tego, że podaje się za kosmetologa, wcale nim nie jest. W serwisie Wykop.pl opublikowano na jego temat znalezisko pt. „Zięba kosmetologii”, w którym przedstawiciel uczelni, za absolwenta której podawał się Linczewski, zaprzeczył jakoby ten na niej kiedykolwiek studiował.

linczewski mail

Źródło: Wykop.pl
Na jego temat wypowiedział się Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, który opublikował w sieci następujące oświadczenie:

„W związku z licznymi zapytaniami i prośbami o ustosunkowanie się Związku do merytorycznej strony materiałów publikowanych przez youtubera Kacpra Linczewskiego (Kacper Beauty Vlog, Shaitan), przygotowaliśmy stanowisko i postanowiliśmy udostępnić je publicznie.

Nasza decyzja wynika przede wszystkim z troski o konsumenta. Bowiem jakość merytoryczna przekazów Pana Kacpra Linczewskiego budzi nasz głęboki sprzeciw. Prezentowane treści są nierzetelne, oparte na mitach i pozbawione naukowych podstaw. Programy emitowane przez Youtubera Shaitana wprowadzają konsumentów w błąd, mogą wzbudzać nieuzasadnione obawy i jako takie powinny być postrzegane jako nieetyczne i szkodliwe społecznie.”

Internauta uważa, że powyższe stanowisko zostało wydane na zlecenie firm kosmetycznych, jest stronnicze i nic nie znaczy, bo „w jego zarządzie są koncerny, które produkują szkodliwe kosmetyki”.

Kanał Okiem kosmetologa obserwuje obecnie ok. 130 tysięcy internautów.

Źródło: Money.pl, PZPK, Wykop.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.