Łapki w dół znikają z YouTube
W odpowiedzi na opinie twórców dotyczące tzw. „cyfrowego dobrego samopoczucia” i ukierunkowanych kampanii niechęci, Google testuje kilka nowych projektów, które zakładają niepokazywanie negatywnych ocen opinii publicznej pod materiałami wideo. Internauci biorący udział w testach (jest to losowa grupa osób), dostrzegą w najbliższych tygodniach zmieniony interfejs panelu ocen. Wygląda tak, jak na grafice opublikowanej w poniższym tweecie.
In response to creator feedback around well-being and targeted dislike campaigns, we’re testing a few new designs that don’t show the public dislike count. If you’re part of this small experiment, you might spot one of these designs in the coming weeks (example below!). pic.twitter.com/aemrIcnrbx
— YouTube (@YouTube) March 30, 2021
Negatywne oceny mają być widoczne wyłącznie dla twórcy, by pomóc mu lepiej zrozumieć śledzącą jego poczynania społeczność. Google uspakaja:
„Twórcy, nadal będziecie mogli zobaczyć dokładną liczbę ocen pozytywnych i negatywnych w YouTube Studio. Jeśli chodzi o widzów, jeśli bierzesz udział w eksperymencie, nadal możesz polubić lub nie polubić filmu, aby podzielić się opinią z twórcami i pomóc w dostosowaniu rekomendacji, które widzisz w YouTube.”
Obecnie uczestnicy nie mają możliwości rezygnacji z tego eksperymentu. Jeśli masz opinię na temat nowych projektów, możesz podzielić się swoimi przemyśleniami z Google w odpowiedziach na ten post. Firma z Mountain View ma uważnie monitorować opinie, aby pomóc określić, czy, kiedy i czy w ogóle publikować takie projekty.
Źródło: YouTube, Google