Internet Vectra nie działa. Awaria 25.02.2021 (aktualizacja)

Maksym SłomskiSkomentuj
Internet Vectra nie działa. Awaria 25.02.2021 (aktualizacja)
Internet z Vectra nie działa? Nie tylko Tobie. Trwa wielka awaria usług Vectra, o czym poinformowała już firma w komentarzu na swoim Facebooku. „Drodzy, niestety, w tej chwili mogą występować problemy z dostępem do usług. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności” – czytamy w komunikacie.

vectra awaria fb

Komunikat Vectra w sprawie awarii. | Źródło: mat. własne z Facebooka

Skala problemu jest duża – usterki dotykają mieszkańców Trójmiasta, Warszawy, Poznania, Wrocławia, Krakowa oraz Katowic i innych miast konurbacji śląskiej.

vectra awaria 2
Awaria Vectra z 25.02.2021 zobrazowana w serwisie Downdetector.pl. | Źródło: mat. własne via Downdetector.pl

Problemy zaczęły się ok. godziny 10:56 i wszystko wskazuje na to, że sytuacja jest coraz gorsza i nie ulega poprawie.

vectra awaria 1

Internet Vectra nie działa 25.02.2021 – liczba zgłoszeń rośnie. | Źródło: mat. własne via Downdetector.pl

Awaria Vectra 25 lutego 2021 r. – kiedy naprawa?

Jesteśmy w trakcie apogeum awarii i na tę chwilę nie wiadomo kiedy internet Vectra zacznie działać. Przedstawiciele Vectra o stanie prac nad usunięciem awarii informowali będą zapewne na bieżąco w mediach społecznościowych – między innymi na swoim oficjalnym fanpage’u na Facebooku.

[AKTUALIZACJA]: Vectra wydała dziś, 26 lutego, stanowisko w sprawie wczorajszej awarii. Publikujemy je w całości poniżej:

„W związku z wczorajszą przerwą w dostępie do Internetu i kanałów obsługi klienta chcielibyśmy jeszcze raz gorąco przeprosić naszych klientów. Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS).

Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług.

Nasze systemy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane. W tej chwili, w trosce o najwyższą o jakość naszych usług, eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości.

Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii.”

Źródło: inf. własna, Downdetector.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.