Spotify wprowadza funkcję Hi-Fi. I to nie koniec nowości!

Aleksander PiskorzSkomentuj
Spotify wprowadza funkcję Hi-Fi. I to nie koniec nowości!
Spotify zorganizowało specjalną konferencję. Podczas niej firma ogłosiła swoje plany na 2021 rok i zaakcentowała nowości, które trafią do serwisu streamingowego. A tych jest naprawdę niemało. Spotify chce ewidentnie zdominować rynek streamingu muzyki i wygląda na to, że to może się udać.

Co nas czeka?

Spotify Hi-Fi i jeszcze więcej treści

Nowością, która uzyskała najwięcej uwagi podczas wspomnianej konferencji jest Spotify Hi-Fi – nowa funkcjonalność, która będzie pozwalała na odtwarzanie utworów w jakości bezstratnej, podobnej do tej, którą znajdziemy w TIDAL czy Deezer. Spotify Hi-Fi zostanie na początek uruchomione na wybranych rynkach (niestety firma nie poinformowała na których) i z czasem będzie rozszerzane na wszystkie regiony świata.

W ramach Spotify Hi-Fi, twórcy aplikacji współpracują z producentami głośników w celu zapewnienia możliwie najlepszej jakości na urządzeniach wspierających funkcję Spotify Connect.

Spotify Hi-Fi to coś, czego firmie brakowało w swoim abonamencie od dawna. Nie wiadomo jednak czy za tę funkcję trzeba będzie dopłacić czy będzie ona dostępna w standardowym pakiecie premium.

Kolejną ze zmian będą interaktywne podcasty: materiały dźwiękowe doczekają się nie tylko obrazu, ale również specjalnych sesji Q&A, w których to twórcy będą mogli odpowiadać w specyficzny sposób na pytania widzów. Oprócz tego, twórcy będą mogli przygotowywać ankiety dotyczące ich treści.

Pomniejsze nowości dotyczą lepszej integracji z serwisem WordPress oraz zmian w zakładkach Spotify przeznaczonych dla samych artystów.

Trzeba przyznać, że nowości w aplikacji streamingowej zapowiadają się świetnie. Spotify wie, że musi działać, aby nie dać się złapać konkurencji – w szczególności bardzo szybko rosnącemu Apple Music. Hi-Fi i interaktywne podcasty mogą być czymś, co eksploduje popularnością.

Musimy więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na wdrożenie zmian.

Źródło: Spotify / fot. Spotify

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.