Zamówiła hamburgera w McDonald’s przez Uber Eats. Dostała sam keczup

Jan DomańskiSkomentuj
Zamówiła hamburgera w McDonald’s przez Uber Eats. Dostała sam keczup
{reklama-artykul}Patrząc na filmiki z sieci czy przeglądając niektóre artykuły, można stwierdzić, że Amerykanie bywają dziwni. Nowy przykład kuriozalnej sytuacji to potwierdza. Kto normalny zamówiłby sam keczup z McDonald’s? I to w dowozie przez Uber Eats, więc z jeszcze wyższą opłatą. Okazuje się, że ta historia równie dobrze mogłaby rozgrywać się w Polsce, bo jej geneza jest bardzo słowiańska.

Kapitalna modyfikacja klasycznego hamburgera

Sytuację opisał mąż wspominanej kobiety i dołączył jako dowód zdjęcie. Jak zrelacjonował lokalnemu dziennikarzowi – „Moja żona była dziś rano na kacu i pomyślała, że zamówienie hamburgera z McDonald’s pomoże. Jest typem osoby, która modyfikuje klasyczne dania -bez pikli, bez cebuli itp. Więc ostatecznie zamówiła właśnie to. Wysłali nam dosłownie dwie paczki keczupu!” Co ciekawe, opisywana w niektórych mediach jako „historia zza ocenu”, co sugeruje przede wszystkim USA, tak naprawdę rozegrała się w Kanadyjskim Toronto.

McDonalds hamburger keczupTak wygląda efekt nietypowego zamówienia i jego wydrukowany opis / foto. Jody Poole – jaimonee @ imgur

W dobie pandemii koronariusa i wiążących się z tym restrykcji, zamówienia gotowego jedzenia z dostawą do domu stały się o wiele bardziej popularne. Jeśli mają taką możliwość, to niektórzy ludzie zdecydowanie częściej niż wcześniej (nierzadko po raz pierwszy) robią też zwykłe zakupy jak ze sklepu spożywczego czy supermarketu, ale w firmach, która oferują dostarczenie wprost pod drzwi. Mimo wszystko samotny keczup z McDonald’s jest kuriozalny. Tym bardziej, że normalnie jest dodawany w gratisie do frytek, a dostawa z Uber Eats też swoje kosztuje.

Spróbujmy oszacować cenę keczupu


Według znalezionych w sieci informacji, hamburger w Kanadzie, to koszt 1,69 kanadyjskiego dolara (4,96 złotych przy dzisiejszym kursie), a cena nie powinna być niższa mimo personalizacji składników polegającej na ich wyłączaniu (co niestety znam też z pobliskiej pizzerii, w której czasem zamawiam jedzenie). Dowóz w Uber Eats (co prawda w USA, ale zasady mogą być podobne) zawiera się w przedziale od 0,49 do 3,99 dolarów (1,44 do 11,72 złotych), opłata serwisowa w wysokości 15 proc. zamówienia (w tym wypadku 0,25 dolara – 73 grosze) i specjalna dopłata dla niewielkich zamówień poniżej 10 dolarów (stałe 2 dolary – 5,87 złotych). Sumując wychodzi od 4,43 do 7,93 dolarów kanadyjskich. W prostym przeliczeniu od 13,01 do 23,28 złotych za dwie małe saszetki keczupu. To oczywiście bardzo proste szacunki, a nie dokładnie wyliczenia.

McDonalds hamburger keczupWięcej i o wiele taniej jednostkowo, jednak wysyłanie paczki jest znacznie wolniejsze od Uber Eats / foto. Heinz

W internetowych sklepach również można zamawiać saszetki keczupu Heinz. Jak wypada porównanie? W Polsce można w sieci kupić paczkę 100 saszetek Heinza za 22,99 złote, a 31,98 złotych z dowozem (64 groszy za 2 saszetki). W kanadyjskim Walmarcie jeszcze większą paczkę z 1000 sztuk za 79,99 dolarów kanadyjskich i 15 dolarów za dowóz. W takim razie 94,99 dolarów całościowo, a za dwie saszetki wypada 0,19 dolara. W prostym przeliczeniu odpowiednio 234,81, 278,85 i 0,56 złotych za dwie saszetki. Nawet taniej niż w Polsce! Ale to możliwe przy zbiorczym, aż 10 razy większym opakowaniu.

Mina pracownika McDonald’s – zapewne bezcenna

Ciekawe, jaką minę miał pracownik, który realizował w McDonald’s to dziwne zamówienie. Zapewne miał niezły ubaw. Jednak wywiązał się z niego wzorowo. Jak widzimy na załączonym wydruku, hamburger bez bułki, musztardy, cebuli, pikli (marynowanych ogórków) i bardzo dziwnie opisanego samego mięsa (jako pierożek czy pasztecik), to w zasadzie sam keczup. Ba, nawet dwa keczupy, a nie jeden! To już coś nadprogramowego gratis, podwojony obiekt zamówienia!

Zobacz również: Napij się Acera. Czy gamingowy energetyk PredatorShot da więcej FPSów i RGB?

Źródło: BlogTO / Foto tytułowe: McDonald’s

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.