Społecznościowy gigant zobowiązał się właśnie do przeznaczenia 100 milionów dolarów w rozwój branży informacyjnej. Powód? Powiadamianie ludzi o trwającej zarazie, to niezwykle ważne zadanie – dodatkowo na skalę większą, niż kiedykolwiek dotąd. Okej, ale w jaki sposób Facebook „rozda” pieniądze?
Postanowiono, że 25 milionów trafi w ręce lokalnych wydawców za pośrednictwem Facebook Journalism Project. Reszta zostanie rozdysponowana w formie „dodatkowych wydatków marketingowych” dla światowych organizacji informacyjnych. Warto mieć bowiem na uwadze, że wydatki na reklamy podczas pandemii nieco pospadały, co spowodowało spadki przychodu u części dziennikarzy.
Pieniądze się więc przydadzą i świetnie, że Facebook postanowił wesprzeć branżę medialną. Nie podano konkretnej listy wydawców, do których trafią pieniądze. Wiemy jedynie, iż pierwsza pula trafi do 50 lokalnych serwisów informacyjnych w USA i Kanadzie (5000 dolarów dla każdej redakcji). Grant ma pokryć nieoczekiwane koszty związane z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2.
Źródło: Facebook