Dane przytacza gazeta Business Insider, który powołuje się na dane udostępnione przez firmę Gemius. Przykład aplikacji mobilnej AliExpress pokazuje, że o ile jeszcze w styczniu korzystało z niej 3,6 miliona Polaków, to w lutym wynik ten spadł do poziomu przekraczającego tylko nieznacznie liczbę 3 milionów osób. Spadek ruchu notuje także przeglądarkowa wersja serwisu.
O zmniejszony ruch można by podejrzewać ferie zimowe, które odbywały się na przestrzeni lutego w szkołach w całej Polsce. Biuro prasowe Poczty Polskiej informuje jednak o spadku liczby przesyłek przekazywanych z Chin do Polski: „Zauważamy zmniejszenie liczby przesyłek z Chin, jednak jesteśmy na etapie dokładnego szacowania skali tego trendu”, czytamy.
Przedstawiciele serwisu AliExpress podawali wielokrotnie, że ryzyko zarażenia się koronawirusem w przypadku kontaktu z paczkami i towarami ze sklepu nie istnieje. Wcześniej Poczta Polska zawiesiła wysyłkę paczek z Polski do Chin.
Z czasem problemy z koronawirusem w Chinach odbiją się także na polskich sprzedawcach, spośród których wielu sprowadza swoje towary właśnie z Państwa Środka.
Źródło: Business Insider