TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Niemożliwe staje się faktem. Facebook Gaming powoli wygryza Twitcha
Wtorek, 14 Styczeń 2020 13:02, Wpisany przez Maksym Słomski
facebook gaming czy twitch
Spory wzrost popularności serwisu Facebooka.

Należący do Amazona Twitch od lat niepodzielnie króluje w branży streamowania gier. Dość powiedzieć, że w 2018 roku Twitch mógł pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 67,1%, podczas gdy drugi w zestawieniu tworzonym kwartalnie przez StreamElements YouTube Gaming cieszył się udziałem wynoszącym 27,5%. Być może to Microsoft sprowadził w 2019 roku na platformę Mixer wielkie nazwiska (w tym Ninję), ale to Facebook Gaming mocno zyskuje na popularności.

Najnowszy raport z 4. kwartału 2019 roku pokazuje, że udziały na rynku mocno się zmieniły. Wprawdzie czołówka zestawienia pozostaje niezmienna, ale ogromny wzrost zalicza serwis streamingowy należący do Marka Zuckerberga. Facebook Gaming miał 3,1-procentowy udział w rynku z końcem 2018 roku, ale rok później udział ten wzrósł do 8,5%. Wykres opublikowany przez StreamElements jasno pokazuje, że Facebook angażuje użytkowników mocniej, niż Twitch. Co ważne, w zestawieniu nie ujęto niegamingowych kategorii na Twitchu.

facebook gaming vs twitch 1
Źródło: StreamElements

Wzrost popularności Facebook Gaming zawdzięcza nie tyle lawinie nowych użytkowników, co rosnącemu zaangażowaniu. Użytkownicy popularnego serwisu społecznościowego zaczęli w końcu dostrzegać coraz mocniej promowaną sekcję prezentującą transmisję z różnych gier. Wzrósł czas spędzany na oglądaniu transmisji, ale wzrosła także liczba transmisji tworzonych przez internetowych celebrytów.

facebook gaming vs twitch 2
Źródło: StreamElements


Twitch odmienia nieco swój wizerunek za sprawą sekcji "Just Chatting", która cieszy się lepszą oglądalnością, niż którakolwiek gra. Widzowie Twitcha spędzili łącznie 80 904 993 godziny w grudniu 2019 roku podziwiając przeważnie "ładne panie". Najpopularniejsza gra, League of Legends, cieszyła się oglądalnością na poziomie 74 143 246 godzin.

facebook gaming vs twitch 3
Źródło: StreamElements

Patrząc na powyższe dane można wyciągnąć kilka wniosków. Przede wszystkim, Microsoft „przepala” swoje pieniądze na celebrytów, które nie przynoszą spodziewanego wzrostu zaangażowania, ani milionów nowych użytkowników. N1nja i Shroud to zdecydowanie za mało. 0,6% wzrostu kosztem wpompowania w biznes setek milionów dolarów? No nie wiem. Uważam też, że jeśli nic wielkiego się nie wydarzy, to w tym roku Facebook Gaming zanotuje jeszcze większy wzrost. W końcu Facebooka ma niemal każdy, a kwestią czasu jest to, jak więcej osób zainteresowanych przyzwyczai się do śledzenia ulubionych streamerów i e-sportowców właśnie w tym miejscu.

Korzystacie z którejś z powyższych platform?

Źródło: StreamElements