Wygląda na to, że ma miejsce ogólnopolska awaria systemu płatności Blik, która dotyka klientów różnych banków. Kody Blik nie chcą generować się w aplikacjach mobilnych i wyświetlane są komunikaty o różnego rodzaju usterkach.
W redakcji przetestowaliśmy działanie płatności Blik w Millennium Banku oraz mBanku – w obu przypadkach bez powodzenia. O ile po chwili udało się w końcu wygenerować kod Blik w apce banku Millennium (zajęło to kilka sekund), to w mBanku w dalszym ciągu wyświetlany jest błąd o treści:
„Przykro nam, usługa jest w tej chwili niedostępna. Prosimy spróbować ponownie. Jeśli błąd się powtórzy prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Telefonicznej”.
Nie wiadomo kiedy usługa zostanie przywrócona i będzie działać poprawnie w każdym z banków. Pierwsze problemy z płatnościami zarejestrowaliśmy dziś rano i niewykluczone, że to dopiero ich początek. Pokazuje to również rosnący trend awarii zgłaszanych w serwisie DownDetector.
Pierwsze posty ze skargami pojawiają się także w komentarzach na fanpage’u Blika na Facebooku.
Wygląda na to, że pozostaje się uzbroić w cierpliwość.
[Aktualizacja, godz. 16:00]: Wygląda na to, że w kolejnych bankach sytuacja wraca do normy – Millennium poinformowało klientów o przywróceniu działania serwisu, w mBanku Blik również działa.